03:34|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1402 - 12:42
کد خبر: 18472

بازارهای خارجی برای عرضه محصولات آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در صدد هستیم تعداد بازارهای خارجی برای عرضه محصولات ایرانی بویژه محصولات تولید آذربایجان غربی را افزایش دهیم.
بازارهای خارجی برای عرضه محصولات آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: بسیاری از کالاهای تولیدی در داخل استان که صادر می شوند از مرغوبیت کافی برخوردار هستند و کشورهای همسایه با رغبت این محصولات را خریداری می کنند. بنابراین در صدد هستیم تعداد بازارهای خارجی برای عرضه محصولات ایرانی بویژه محصولات تولید آذربایجان غربی را افزایش دهیم.
 

وی ادامه داد: با توجه به بهبود فعالیت های تولیدی و اقتصادی واحدهای تولیدی در استان مطالبه گری اقتصادی در استان از رایزن های اقتصادی به شدت افزایش یافته است.
 

معاون استاندارتصریح کرد: به دلیل بالارفتن کیفیت و مرغوبیت محصولات تولیدی در استان، رغبت بازارهای جهانی و کشورهای همسایه  برای محصولات تولیدی استان افزایش یافته است.
 

کرمی با اشاره به اینکه وظیفه دولت ریل گذاری برای صادرات محصولات  واحدهای تولیدی استان است، خاطر نشان کرد: در سفر اخیر استاندار و هیات همراه به سوریه مشاهده شد که بازار سوریه یک بازار خوب برای بسیاری از محصولات وکالاهای تولیدی آذربایجان غربی ازجمله محصولات ساختمانی، بهداشتی و کشاورزی است.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در حال حاضر برای افزایش بهره وری و صادرات محصولات تولیدی بحث کیفیت و استاندارد تولیدات داخلی مورد تاکید است چرا که اگر بحث کیفیت و استاندارد سازی کالاهای داخلی مورد توجه قرار نگیرد در دراز مدت مردم رغبتی به استفاده از کالای ایرانی نخواهند داشت.
 

وی با اشاره به اینکه هر محصول تولیدی برای عرضه در بازار نیازمند کسب نشان استاندارد است،  یاد آور شد: اگر بخواهیم در بازارداخلی و خارجی رقابت کنیم باید یکسری الزامات استاندارد را رعایت کرده و محصولات دارای نشان استاندارد را روانه بازار کنیم.
 

کرمی ادامه داد: سازمان استاندارد باید در اعطای نشان استاندارد به محصولات بدون اغماض عمل کند و الزامات استانداردسازی  را در تولید کالاها از واحدها درخواست کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید