13:03|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1402 - 10:18
کد خبر: 18397

افتتاح ايستگاه خودکار هواشناسی شهری در ارومیه

در آخرین روز هفته دولت ايستگاه خودکار هواشناسی شهری ارومیه به بهره برداري رسيد.
افتتاح ايستگاه خودکار هواشناسی شهری در ارومیه

ایستگاه  خودکار هواشناسی  شهری ارومیه به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار ارومیه در محل اداره هواشناسی  به بهره برداری رسید.

 مدیر کل هواشناسی استان در آیین افتتاح این طرح گفت: برای راه اندازی این سامانه هواشناسی، ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

 

سیمائی افزود: اين سامانه پيشرفته، ضمن جمع آوري سريع و دقيق داده های  هواشناسی مانند : دماي هوا، سمت و سرعت باد، مقدار بارش برف و باران و رطوبت هوا، قادر است تمامي اطلاعات شرايط جوي را در خود ذخيره و به نقاط از پيش تعيين شده،  به صورت لحظه ای و برخط مخابره و ارسال کند.

 

وي همچنین اظهار داشت: اين اطلاعات نقش مهمي در برنامه هاي تحقيقاتي و عملياتي دارند  و به عنوان داده هاي اوليه در پردازش و معادلات مختلف به كار گرفته شوند و علاوه بر اين به عنوان ابزار اصلي در اطلاع رساني صحيح در بخش هاي مختلف از جمله پيش بيني وضع هوا، صنعت، كشاورزي، اقليم، شهرسازي ، ناوبري و بسياري موارد ديگر كاربرد دارند.

 

مدیرکل هواشناسی در خاتمه دسترسي سريع و لحظه اي و پیوسته به اطلاعات و عدم نياز به نيروي انساني را از ويژگي هاي اين سامانه دانست و گفت: ضمن آنكه این سامانه مي تواند به صورت خودكار به كار گرفته شود، امكان اتصال به سيستم هاي كنترل مركزي و کنترل کیفی و کمی برخط داده های هواشناسی جهت جمع آوری آمار صحیح را فراهم می آورد.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید