15:45|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1402 - 11:41
کد خبر: 18364
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

اقدامات قضایی با قاچاق سلاح در آذربایجان غربی تشدید شد/ کشف ۳۴۰۰ قبضه سلاح

اقدامات قضایی در مقوله قاچاق سلاح تشدید می‌شود و هیچ گونه مماشاتی در این خصوص پذیرفته نیست.
اقدامات قضایی با قاچاق سلاح در آذربایجان غربی تشدید شد/ کشف ۳۴۰۰ قبضه سلاح

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی با موضوع ارتقای امنیت اجتماعی و بحث مقابله با قاچاق سلاح و مهمات اظهار کرد: نگاه دشمنان به مرزهای‌مان با محوریت قاچاق سلاح و مهمات نگاه خاص و ویژه است.
 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد سه هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح در استان کشف و ضبط شد، افزود: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مهم در حوزه تامین نظم و امنیت در کشور پیشرو بوده و فعالیت‌های قابل توجهی داشته و همیشه مرزهای این استان شرایط خاصی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات دارد.
 

به گفته وی، روزانه شاهد کشفیات قابل توجهی در حوزه قاچاق کالا در مرزهای استان هستیم و زحمات و تلاش‌های مجموعه انتظامی، مرزبانی و سپاه در این خصوص ستودنی است و اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی نیز در تکمیل این تلاش‌های صورت گرفته وضعیت را خاص و ویژه کرده است.
 

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله در مسایل امنیتی، ویژه و خاص است گفت: نیاز است بصورت ویژه به این مقوله نگاه کنیم و یکی از این مسایل، هم افزایی و هماهنگی در اقدامات و عملکردها در برخوردها و شناسایی نقاط ضعف و به حداقل رساندن و پاک کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
 

عتباتی ادامه داد: در سال گذشته مجموعه آذربایجان غربی در حوزه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات گزارش مبسوطی به مسوولان قضایی کشور ارائه کرد که دادستان کل کشور به صورت مبسوط از تمامی نیروهای عمل کننده تقدیر و تشکر ویژه داشت که این نشان می‌دهد اقدامات و عملکردهای استان در سطح ملی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: در استان باید به موازات اقدامات دشمن آمادگی و پیش بینی‌های لازم را داشته و حتما باید برنامه‌هایی که در حوزه پیش بینی تحرکات دشمن و قاچاقچیان سلاح و مهمات است در دستور کار باشد تا بتوانیم دراین زمینه هم نقش آفرینی کنیم.
 

عتباتی تاکید کرد: اقدامات خوبی در این راستا رقم خورده ولی بعضا خلاهایی وجود دارد که نیاز به مراقبت و توجه ویژه است که دستگاه قضایی باید به عنوان تکمیل کننده زحمات نیروهای ضابط عمل کننده چه عام و چه خاص، تصمیمات و برخوردهای جدی و بازدارنده با پدیده قاچاق بگیرد.
 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه گفت: یکی از چالش‌های جدی که آذربایجان غربی دارد بحث قاچاق انبوه سلاح و مهمات است که امروزه مبارزه جدی و بی امان در این حوزه یک امر بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.
 

حسین مجیدی افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های استانی برای ریشه کنی قاچاق سلاح و مهمات بهره برد و در این راستا اقدمات پیشگیرانه و بازدارنده در امر قاچاق سلاح و مهمات صورت گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید