01:35|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1402 - 09:52
کد خبر: 18352
در سال جاری:

بیش از ۲تن مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال خبرداد.
بیش از ۲تن مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

سرهنگ حسن خانی در نشست خبری کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: طی سال جاری ۱۷۵ هزار قرص روان گردان کشف و با اجرای ۵۴۲ عملیات، ۴هزار و ۲۷۲ نفر دستگیر شدند که از این تعداد ۹۴نفر قاچاقچی، ۹۲۲نفر توزیع کننده و خرده فروش و ۳هزار و ۲۵۶ نفر معتاد بودند.
 

وی ادامه داد: در این راستا طی سال جاری، ۳هزار و ۷۲۲ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است که ۶۳درصد پرونده های تشکیلی مربوط به جمع آوری معتادین متجاهر است.
 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: طی سال‌جاری، ۱۶باند موادمخدر متلاشی، ۱٠۵ دستگاه خودرو و موتور سیکلت ضبط و ۴۱ قبضه سلاح شکاری و جنگی کشف شد.
 

سرهنگ حسن خانی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۲تن و ۷۶۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، افزود: در این بازه زمانی ۷٠٠ هزار قرص روان گردان کشف شده است و بیش از ۱٠هزار نفر معتاد، توزیع کننده و قاچاقچی دستگیر شدند.
 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه بیست و دوم اعتیاد کشوری را دارد، افزود: برای پیشگیری و درمان معتادین،۲۲مرکز درمانی و ۲٠مرکز ماده ۱۵ و ۲مرکز ماده ۱۶ در استان فعال است.
 

سرهنگ حسن خانی ادامه داد: اعتیاد سرچشمه همه آسیب‌های اجتماعی است جهت پیشگیری همه سازمانها باید با تمام قوا ورود کنند و در این راستا کمیته های تخصصی نیز تشکیل شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید