19:37|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1402 - 10:15
کد خبر: 18310

آماده باش برای مقابله با احتمال وقوع سیل در مناطقی از آذربایجان‌غربی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان با دستور استاندار جهت مقابله با وقوع سیل احتمالی در ساعات آینده به حالت آماده‌باش در آمدند.
آماده باش برای مقابله با احتمال وقوع سیل در مناطقی از آذربایجان‌غربی

امیر عباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی، بلافاصله با دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، راهداری، هلال احمر به حالت آماده‌باش در آمده و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.
 

به گفته وی، از جمله این اقدامات لایروبی نقاط حادثه خیز توسط شرکت آب و لایروبی و پاک کردن جوی‌های آب توسط شهرداری است که در کنار دیگر اقدامات انجام گرفت.

بنابر توصیه مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی لازم است شهروندان از اتراق در حاشیه، بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها بخاطر احتمال وقوع سیل و کوهنوردی به دلیل احتمال وقوع صاعقه اجتناب کنند.

جعفری، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را از سایر اقدامات برای مدیریت شرایط در زمان تشدید بارش‌ها اعلام کرد.

 

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره بارش‌های روز چهارشنبه هشدار داد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی هم گفت: از روز چهارشنبه بارندگی‌ها در منطقه آغاز می‌شود که توام با رگبار باران، رعد و برق و همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.  

مهدی صابری با بیان اینکه این وضعیت تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود ولی مناطق جنوبی بیشتر شاهد اثرات این سامانه هستند که در نقاط مرتفع و مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود ولی مناطق جنوبی بیشتر شاهد اثرات این سامانه هستند که در نقاط مرتفع و مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

به گفته وی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها از مواردی است که طی روزهای یاد شده احتمال وقوع آنها وجود دارد.

صابری نیز به شهروندان توصیه کرد تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم در ترددهای خود احتیاط کنند.

وی از کشاورزان نیز خواست تا به دلیل احتمال بروز خسارت‌های گسترده به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید