03:34|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1401 - 13:09
کد خبر: 18020

میدان ولایت فقیه ارومیه، همچنان چشم انتظار توجه مسئولان شهری

میدان ولایت فقیه به عنوان یکی از میادین محوری ارومیه بیانگر نماد و هویت این کلانشهر بوده که متاسفانه طی سال‌های متمادی زیرسایه بی‌توجهی مسئولان در وضعیت نامناسبی به سر برده تاکنون هیچ اقدامی در راستای ساماندهی آن صورت نگرفته است.
میدان ولایت فقیه ارومیه، همچنان چشم انتظار توجه مسئولان شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین صنایع می‌باشد؛ بطوریکه منبع اصلی برای اشتغال، رشد فرهنگی، افزایش رفاه و زمینه‌ای برای رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

میدان ولایت فقیه (مرکز) از جمله میادین محوری کلانشهر ارومیه بوده که دارای جایگاه خاص سیاسی و اجتماعی نزد شهروندان اورمیه‌ای می‌باشد؛ لذا تمامی شهروندان برای انجام امورات روزانه خود از آن مسیل عبور می‌کنند.

در واقع میتوان گفت این میدان مرکز توسعه و ترویج انواع آسیب‌های اجتماعی است؛ سد معبرهایی که در حول این میدان وجود دارد سیمای آن را در چشم هر رهگذری آشفته می‌کند و متاسفانه وجود عاملان بزه در این میدان و فروش اقلام غیرمجاز و از طرفی هم وجود مغازه‌های فروش احشام و قلیان طی سال‌های متمادی هویت مرکز شهر را از بین برده است.

ضرورت ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مرکز شهر ارومیه بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده است و متاسفانه جهت محقق ساختن آن تاکنون هیچگونه تصمیمی از سوی مسئولان مربوطه اتخاذ نشده است.

از آنجایی که امروزه نقش مبلمان شهري در خدمت رساني به شهروندان و جذب گردشگر بر كسي پوشيده نيست، لازم است متولیان امر در جهت بهبود وضعیت اصلی‌ترین میدان شهر تمام تلاش خود را بکار ببرند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید