10:36|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 05 تیر 1401 - 13:08
کد خبر: 17998
به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛

ساماندهی معتادان در کلانشهر ارومیه، اصلی که بلاتکلیف مانده است

امروزه معضل اعتیاد و روند رو به رشد آن در بین نوجوانان و جوانان زنگ خطر را برای خانواده‌ها و جامعه به صدا درآورده که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه برنامه‌ای در جهت ساماندهی معتادان در سطح شهری ارومیه اتخاذ نمایند.
ساماندهی معتادان در کلانشهر ارومیه، اصلی که بلاتکلیف مانده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال‌هاست که وجود معتادان در سطح شهری ارومیه به عنوان یک معضل و آسیب جدی مطرح است که متاسفانه مسئولان شهری در رفع آن عاجز مانده و همین امر موجب شده که شهر پر از معتادانی شود که در ملأ عام و بدون هیچ ترسی موادمخدر مصرف می‌کنند.

یقینا هر کدام از ما برای یکبار هم که شده شاهد حضور معتادان در نقاط مختلف شهر بوده‌ایم بطوریکه برخی از آن‌ها در مناطق حاشیه‌نشین و مرکز شهر اجناس دست دومی را که احتمال سرقتی بودن آن بسیار است را بساط کرده و موجبات نگرانی افراد را فراهم آورده‌اند.

در واقع می‌توان گفت که وجود این معتادان در چهارراه‌ها، کوچه‌های خلوت و ... علاوه بر اینکه دیدگاهی منفی در ذهن هر مخاطبی ثبت می‌کند؛ می‌تواند آثار مخربی در تربیت فرزندان و آینده نوجوانان و جوانان داشته باشد.

بحث ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معتادان سطح شهری بارها توسط رسانه مطرح شده ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی بجز مطرح نمودن وعده‌های توخالی عایدمان نشده است.
 
در ادامه لازم به ذکر است که بدون شک توجه نکردن به موضوع ساماندهی افراد معتاد و به دنبال آن اشتغال و معیشت معتادان بهبود یافته، موجب بازگشت آنان به چرخه اعتیاد می‌شود و این امر نیازمند نگاهی ویژه در حوزه ساماندهی معتادان از سوی متولیان امر می‌باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید