08:40|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1401 - 10:59
کد خبر: 17973
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مدیریت بهینه مصرف آب در کشور ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به مسئله خشکسالی گفت: مدیریت بهینه مصرف آب بسیار ضروری است و شهروندان نسبت به صرفه جویی اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیریت بهینه مصرف آب در کشور ضروری است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه 27 خرداد در ارومیه با بیان اینکه تشکیل جهاد سازندگی از اقدامات مهم و تدابیر امام راحل (ره) بود، اظهار کرد: امروز کشاورزی و جهاد در مسیر دستیابی به خودکفایی از مهمترین مسائل کشور است.
 

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه‌ای در خصوص اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات، ایجاد ناامیدی بین مردم است، افزود: گرانی و تورم در تمام نقاط دنیا به چشم می‌خورد و مختص کشور ما نیست ولی دشمنان با هجمه رسانه‌ای خود و تکرار این مساله در صدد هستند تا ایران اسلامی را کشوری فلاکت زده نشان دهند.
 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می‌توان تورم و گرانی در این کشورها و نیز افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن در کنار سایر موارد را مشاهده کرد به گونه‌ای که در صدد تأسیس وزارت فقرزدایی هستند.
 

حجت الاسلام قریشی افزود: طبق Hمار فائو (سازمان خواربار جهانی) هم اکنون میزان تولید غلات در ایران رو به فزونی است و صادرات غیر نفتی نیز رشد مطلوبی دارد.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اول تیر مصادف با روز اصناف است، اظهار کرد: اصناف با توجه به نقش شأن در قیمت گذاری و تهیه و توزیع اقلام مصرفی مردم تأثیر مهمی بر آرامش بازار و زندگی شهروندان دارند.

 

وی با بیان اینکه انصاف بزرگترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از اصناف است، ادامه داد: طبق روایت‌ها بازاریانی که در مسیر تأمین نیاز شهروندان تلاش می‌کنند کارشان مانند جهاد در راه خداست و کسانی که احتکار می‌کنند مانند ملحدان بوده و اقدامشان به مانند انکار خداست.
 

وی با توصیه به اصناف از آنان خواست تا در مسیر کسب و تجارت حلال و شناختن این راه‌ها کوشا باشند، گفت: با توجه به شرایط کنونی در جهان امنیت غدایی و تأمین مایحتاج مردمی نیازمند تلاشی جهادی است.
 

حجت الاسلام قریشی در پایان تصریح کرد: حفظ استقلال و امنیت غذایی در کنار دست یابی به خودکفایی کامل از مسائلی است که در اولویت جهاد گران باید باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید