08:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 - 13:52
کد خبر: 17088
کارشناس بنیاد ایران شناسی استان در گفتگو با باریش:

مهم ترین فعالیت بنیاد ایران شناسی معرفی بناهای تاریخی است

اصلی ترین فعالیت بنیاد ایرانشناسی معرفی بناهای تاریخی و انجام تحقیقات و پروژه های ملی در زمینه علوم انسانی می‌باشد.
مهم ترین فعالیت بنیاد ایران شناسی معرفی بناهای تاریخی است


سعید ملکی کارشناس بنیاد ایران شناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز عنوان کرد: بنیاد ایران شناسی شعبه استان آذربایجان غربی در سال 1378 بنا به تقاضای استاندار وقت به منظور ایجاد کتابخانه تخصصی علوم انسانی و انجام کارهای پژوهشی تاسیس شد.

ملکی گفت: بیشترین کتاب های موجود در این مرکز در زمینه علوم انسانی نظیر تاریخ و جامعه شناسی و مردم شناسی می باشد و چون این کتاب ها چون تک نسخه می باشند نباید از بنیاد خارج شود و مراجعین در صورت نیاز فقط داخل بنیاد می توانند از این منابع استفاده نمایند یا در صورت نیاز عکس بگیرند.

وی در ادامه به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مهمی که در بنیاد ایران شناسی ارومیه انجام گرفته اشاره کرد و گفت: کتاب مساجد دیرینه، پروژه ملی بازار، پروژه ملی امامزاده ها و تربت پاکان و نیکان و پیران از مهم ترین پروژه های انجام گرفته در این بنیاد است.

ملکی در ادامه به دانش نامه زنان استان اشاره کرد و گفت: اخیرا بنیاد ایران شناسی ارومیه با همکاری دانشگاه الزهرا بر روی دانش نامه ای با عنوان  زنان استان که از دوره قاجار تا کنون بانوان موفق در تمامی زمینه ها و تاثیر گذاری آنان در جامعه در حال کار کردن است که به زودی از سایت این دانشنامه رونمایی خواهد شد.

وی به استقبال بنیاد ایران شناسی ارومیه از طرح های پژوهشی اشاره نمود و اظهار داشت: برخی پروژه های ملی ، توسط خود بنیاد انجام می شود و در صورتی که پروژه ای برون سپاری باشد قطعا به صورت پیمانکاری و کارفرمایی خواهد بود.


ملکی در خاتمه به حمایت همه جانبه بنیاد ایران شناسی از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به جامع بودن کتابخانه تخصصی این بنیاد علاقمندان به حوزه پژوهش می توانند با مراجعه به بنیاد ایرانشناسی ارومیه واقع در خیابان  شهید امینی/ کوی 2 کوی امین فرزانه /جنب استانداری/پلاک21 /بنیاد ایران شناسی استان آذربایجان غربی مراجعه نمایند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید