07:20|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 12:47
کد خبر: 15757
یادداشت:

دردسرهای بی پایان دریافت وام برای متقاضیان

مشکلات دریافت وام خرد و کوچک در آذربایجان‌غربی موضوعی است که از سال‌ها قبل در حال تکرار است. متقاضیان این نوع تسهیلات که عمدتاً شامل وام‌های ضروری مانند ازدواج، خرید کالا، خودرو و... می‌شود باید هفت‌خوان را برای رسیدن به وام طی کنند.
دردسرهای بی پایان دریافت وام برای متقاضیان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشکل دریافت وام از قبل برای مردم وجود داشته که این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای اخذ وام این مسئله تبدیل به چالشی شده است.

بانکها برای وام دهی به بخشهای مختلف شرایط بسیار سختی را به متقاضیان دریافت تسهیلات تحمیل می کنند که همین شرایط سخت بسیاری از متقاضیان را در همان مراحل اولیه دریافت وام از ادامه روند کار و درخواست برای دریافت تسهیلات باز می دارد.

با این روش‌ها بسیاری از افراد علی رغم نیاز شدید به دریافت وام از دریافت تسهیلات باز می مانند، اخذ وثیقه های بسیار سنگین، معرفی چند ضامن حقوق بگیر کارمند دولت، یا حقوق بگیر بانک مورد نظر، ارائه چک با مبالغ بسیار بالا، ارائه سفته، فیش حقوقی، گواهی کسر از حقوق و بسیاری دیگر از جمله وثیقه‌ها و تضامینی است که بانکها برای ارائه تسهیلات از مردم دریافت می‌کنند.

از همه این‌ها بگذریم، این روزها شرایط دریافت تسهیلات بانکی به گونه‌ای شده که بسیاری از افراد برای دریافت وام با مشکلات زیادی روبرو هستند. یا باید از قبل مبلغی را در بانک سپرده‌گذاری کنند که ممکن است فرد پولی نداشته باشد.

به نظر می‌رسد دریافت وام برای اکثریت مردم رویای دست نیافته‌ای شده است و عده‌ای یا به سمت دریافت وام نمی‌روند یا بعد از مدتی از دریافت آن ناامید می‌شوند. امید می‌رود که مسئولین این مسیر دشوار پرداخت وام را تا حدی تسهیل کنند، زیرا این کمترین کمک برای مردمی است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز به فکر تامین معیشت خود هستند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید