09:40|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 13:45
کد خبر: 14016
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش‌:

ثبت اثر انگشت در شعب بیمه الزامی نیست

بنا به دستورالعمل‌های به دست رسیده در قرارداد‌ها و همه فرم‌های اداری ثبت اثر انگشت لازم نیست.
ثبت اثر انگشت در شعب بیمه الزامی نیست

مقصود مقدمی‌کیا، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، در رابطه با تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از طریق سازمان تامین اجتماعی اطلاعیه‌ای برای ما ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: تمامی دفترچه‌هایی که تا پایان بهمن ماه 98 اعتبار داشتند به‌صورت خودکار تا پایان فروردین 99 اعتبار دارند به همینت دلیل از همه بیمه شدگان خواهشمندیم برای تمدید دفترچه در این برهه زمانی به کارگذاری‌ها و سازمان تامین اجتماعی مراجعه نکنند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بیمه شدگان باید هزینه بیمه‌ خود را از طریق سایت تامین اجتماعی که قابل پرداخت است پرداخت کنند.
مقدمی‌کیا اعلام کرد: فردی که برگه‌های دفترچه بیمه خود را کمتر از 4 ماه و یا 6 ماه  تمام می‌کرد، به شورای پزشکی برای بررسی ارسال می‌شد که آیا به بیماری خاصی مبتلا است یا دفترچه خود را به‌صورت نامتعارف تمام کرده است اما این شورا در حال حاضر فعالیت نمی‌کند و به شعب اعلام شده تا در حال حاضر دفترچه‌ها بدون توجه به این مسئله صادر کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازرسی نداریم گفت: تا پایان فروردین ماه بازرسان برای بازرسی کارگران، قالی بافان، بیمه شدگان بیکاری و کارگاه‌ها حاضر نمی‌شوند مگر در شرایط خاص و ضروری.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی کارگران ساختمانی که کارت مهارتشان در بهمن ماه به اتمام رسیده خود به خود تا فروردین ماه تمدید می‌شوند.
مقدمی کیا با بیان اینکه از مراجعه به شعب خودداری کنید اعلام کرد: مستمری بگیران که مسن و و یا از کار افتاده هستند بدون دلیل به شعب مراجعه نکنند و جهت دریافت فیش یا گواهی کسر از اقساط خود را به‌صورت غیر حضوری از طریق سایت مراجعه کنند.
وی گفت: رانندگانی که کارت هوشمندشان تا بهمن ماه اعتبار داشت خود به خود تا فروردین ماه اعتبار دارد و پس از فروردین ماه اطلاع رسانی می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بنا به دستورالعمل‌های به دست رسیده در قرارداد‌ها و همه فرم‌های اداری ثبت اثر انگشت لازم نیست خاطرنشان کرد: آزمایش و معاینات در بدو استخدام و قراردادها انجام نخواهد گرفت و با یک تعهد از طرف فرد مراحل انجام می‌شود تا این افراد پس از این بازه زمانی دوباره به آزمایشات و معاینات معرفی شوند و پرونده‌ها بروزرسانی شود.
مقدمی‌کیا اظهار کرد: کسانی که در استراحت پزشکی، نگران پرداخت حقوق خود هستند چون باید تاییدیه شورا و یا کمیسون پزشکیدریافت کنند اما این کمیون در حال حاضر فعالیت ندارد، 50درصد حداقل دستمز آن‌ها به حسابشان واریز می‌شود تا پس از این بازه بقیه آن محاسبه و به شورا ارسال شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی شرایط برخی از بیمه‌شدگان به زمان دیگر موکول شد: بررسی شرایط برخی از بیمه‌شدگان از فروردین به تیر و یا مرداد موکول شد.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به سهمیه باطل شده قالی‌بافان اعلام کرد: بیمه قالی‌بافان اگر باطل نشده و سه ماه از روی آن‌ها نگذشته باشد بدون اخذ سهمیه از تهران بیمه آن‌ها تمدید می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید