15:57|سه شنبه, اردیبهشت 11 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 - 11:00
کد خبر: 12364
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

کشف حجاب در خودرو حرمت شکنی ارزشی است

برخی افراد از روی عدم آگاهی اقدام به کشف حجاب در امکان عمومی و یا خودروهای شخصی خود می‌کنند که این امر بحرمت شکنی ارزشها و هنجارهای اخلاقی به حساب رفته و خلاف قانون جامعه است.
کشف حجاب در خودرو حرمت شکنی ارزشی است

حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در خصوص کشف حجاب برخی بانوان در حریم عمومی جامعه اظهار کرد: در جامعه اسلامی کشف حجاب جرم قانونی محسوب می‌شود و از نظر شرعی نیز بانوان موظف هستند تا پوشش خود را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی است افزود: رعایت کردن حجاب در منظر نامحرمان لازم و واجب است در جامعه کنونی برخی افراد از روی عدم آگاهی اقدام به کشف حجاب در جوامع عمومی به ویژه در خودروی شخصی خود می‌کنند که این امر بسیار ناپسند و غیرقانونی است.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: افرادی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند یا متوجه این نیستند که داخل خودرو حریم شخصی نیست یا از این بحث غافل هستند و خود را به غلفت زدند در صورتی که این امر حرام و جرم  محسوب می‌شود.
وی گفت: برای مقابله با کشف حجاب در اماکن عمومی از نظر راهکارهای فرهنگی می‌توان به این افراد تذکر داد و آنان را از ضرورت رعایت حجاب در جامعه آگاه کرد چرا که خداوند متعال حجاب را لازم کرده و رعایت این امر به مصلحت بانوان است.
حجت الاسلام شبستری افزود: در راستای آگاهی بانوان جهت رعایت کردن حجاب، رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب در جوامع عمومی دارند و در حال حاضر نیز فعالیت در زمینه حجاب و عفاف قابل تحسین است.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان به شیوه مقابله نیروی انتظامی با افرادی که اقدام به کشف حجاب در جوامع عمومی می‌کنند اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در برخورد با افرادی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند دارد و با تذکر دادن به این افراد آنان را متوجه می‌کند که دچار حرمت شکنی شده‌ و خلاف قانون و مقررات و دور از شأن اسلام رفتار و عمل می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید