03:04|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1397 - 08:59
کد خبر: 10005
باریش گزارش می‌دهد؛

تحصن کارگران کارخانه سیمان، مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه ضرب و شتمی صورت نگرفته است

کارگران شاغل در شرکت سیمان بعد از مطرح نمودن درخواست های خود با مدیریت کارخانه به محل کار خود بازگشته و هیچ گونه بی احترامی و ضرب و شتمی صورت نگرفته و جلسه به صورت مسالمت آمیز به پایان رسید.
تحصن کارگران کارخانه سیمان، مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه ضرب و شتمی صورت نگرفته است

«مصطفی مقدم» مسئول روابط عمومی کارخانه سیمان ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، ضمن تکذیب اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها و  فضای مجازی مبنی بر تحصن کارگران کارخانه سیمان اظهار کرد: خانواده بزرگ سیمان ارومیه با اشتغال ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم  طی سالیان متمادی به عنوان سکاندار تولید و اشتغالزایی شهرستان ارومیه و صادر کننده نمونه استان آذربایجان غربی مطرح بوده و هیچگاه اجازه تصمیم‌گیری و دخالت به کشورهای خارجی و رسانه های معاند را نداده و نخواهد داد. متاسفانه برخی افراد، اخباری را به دروغ و با غرض‌ورزی شخصی در سطح فضای مجازی منتشر نموده اند که باعث سوء استفاده رسانه های خارج از کشور شده است.
مقدم افزود: کارگران این کارخانه با هماهنگی مدیریت و حراست، جلسات دوره ای با شورای اسلامی کار برگزار می نمایند که در آخرین جلسه ای که در محل کارخانه برگزار شد نظرات کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طی هفته های قبل اخباری مبنی بر واگذاری شرکت سیمان ارومیه به بخش خصوصی در سطح جامعه مطرح شده بود و کارگران شاغل در شرکت سیمان ارومیه برای گفت‌وگو با مدیریت کارخانه در ورودی آن گرد هم آمده بودند و بعد از مطرح نمودن درخواست های خود به محل کار خود بازگشتند و در این خصوص هیچ‌گونه بی‌احترامی و تحصنی صورت نگرفت و جلسه  گفتگو کاملاً مسالمت‌آمیز به پایان رسید.
وی در ادامه گفت: 66 درصد از سهام کارخانه سیمان در اختیار سازمان تامین اجتماعی است که این نهاد اختیار تام جهت فروش سهام خود را دارد. با توجه به اصل 44 قانون اساسی، می بایست شرکت‌های دولتی زیانده جهت جلوگیری از ورشکستگی به بخش خصوصی واگذار شوند، ولی شرکت سیمان ارومیه جزو شرکتهای سودده است.
وی در ادامه افزود: کارخانه سیمان ارومیه طبق قانون کار دارای شورای اسلامی کار می باشد و این شورا با رای مستقیم تمام کارگران به مدت دو سال انتخاب می شوند و در جهت بررسی واگذاری شرکت سیمان ارومیه به بخش خصوصی مکاتبات لازم توسط شورای اسلامی با استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس صورت گرفته و پروسه قانونی خود را طی می نماید.
مصطفی مقدم خاطر نشان کرد: اخیراً جلسه‌ای در دفتر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران عالی شرکت و شورای اسلامی کار سیمان ارومیه برگزار شد که شرکت کنندگان در این نشست به تبادل نظر در مورد جلوگیری از واگذاری شرکت سیمان ارومیه به بخش خصوصی پرداختند.
روابط عمومی شرکت سیمان ارومیه ضمن تاکید بر وحدت و همبستگی همه اقشار جامعه بیان کرد: در حال حاضر نیز کارگران در کارخانه مشغول به کار هستند و هیچ مشکلی در جهت تولید سیمان در استان وجود ندارد.

وی در پایان خواستار حمایت های بیشتر مسئولان استانی و افزایش همدلی و همراهی آنها با این مجتمع اقتصادی شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید