10:06|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397 - 12:41
کد خبر: 9524
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت و گو با باریش:

بارش‌ها در طی ده روز گذشته موجب افزایش 4 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه شده است

میزان بارندگی‌ها در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است و این عامل تاثیرگذاری 4 سانتی‌متری را بر تراز دریاچه ارومیه در بازه زمانی 14 اردیبهشت ماه تا کنون داشته است.
بارش‌ها در طی ده روز گذشته موجب افزایش 4 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه شد

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پس از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: میزان بارندگی‌ها در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است و این عامل تاثیرگذاری 4 سانتی‌متری را بر تراز دریاچه ارومیه در بازه زمانی 14 اردیبهشت ماه تا کنون داشته است.
وی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 18 سانتی‌متر کاهش یافته است که دلیل آن این است که سال گذشته میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه 205 میلی‌متر بود که سبب شد تا دریاچه به کمترین تراز خود در پایان سال آبی گذشته برسد.
سرخوش تصریح کرد: در سال آبی 94-95 سطح دریاچه به دلیل افزایش بارندگی‌ها بیشتر از حال حاضر بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه رها سازی آب از سدها به سوی دریاچه ارومیه متوقف شده است گفت: خوشبختانه سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طی بارش های اخیر حد نرمال خود را رد کرده‌اند. منابع و مصارف آب شرب و کشاورزی تعیین خواهد و پس از آن حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه نیز مشخص خواهد شد و در سال آبی مجددا رهاسازی انجام خواهد شد.
   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید