17:00|سه شنبه, خرداد 29 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1403 - 22:32
کد خبر: 18795

ساماندهی نانوایی های آزاد پز آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از ساماندهی فعالیت واحدهای نانوایی آزاد پز و نصب کارتخوان متصل به سامانه برای مدیریت مصرف نان خبرداد.
ساماندهی نانوایی های آزاد پز آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: توقف موقت صدور مجوز برای این واحدهای نانوایی آزادپز با هدف شفاف‌ سازی عملکرد در تهیه آرد و مصرف آن و همچنین تهیه کارتخوان متصل به سامانه برای واحدهای جدید و متقاضی مجوز است.

جواد کرمی در جلسه کارگروه آرد و نان آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی واحدهای آزاد پز آذربایجان غربی افزود: بانک عامل و اداره کل امور اقتصادی و دارایی موظف هستند در این زمینه نسبت به تهیه کارتخوان های مورد نیاز برای این واحد ها اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند و در غیر این صورت در جلسه آینده کارگروه برای آنان اخطار صادر می شود.

وی افزود: در ارومیه ۱۶۴ واحد نانوایی آزاد پز ثبت شده که ۱۳۴ واحد از سامانه اقدام به خرید آرد می کنند و تکلیف بقیه نامعلوم است که متولیان این بخش لازم است موضوع را به سرعت مدیریت و شفاف سازی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالیت واحدهای نانوایی آزادپز برای مدیریت مصرف نان لازم است چرا که با پخت نان با کیفیت نقش مهمی در مدیریت صفهای نان و ازدحام در مقابل نانوایی ها در استان داشته اند.

کرمی با انتقاد از کیفیت نان بربری های دولتی که در آنها هر عدد نان به قیمت ۳۰ هزار ریال عرضه می شود، اظهار کرد: فعالیت نانوایی های آزاد پز موجب ایجاد رقابت شده و کیفیت نان خودبه خود ارتقا پیدا می کند.

وی بر نظارت های شدید بر کیفیت و کمیت تولید نان تاکید کرد و گفت:سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتحادیه نانوایان در این بازرسی ها نقش عمده ای دارند و۹۵ درصد نانوایی های استان فعالیت قابل قبولی دارند ولی پنج درصد بقیه نیازمند شناسایی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تولید آرد کامل را از دغدغه های استان نام برد و گفت: مقرر شده اگر واحد های قبلی که در این زمینه مجوز دریافت کردند، نتوانند اقدامات مقتضی را انجام دهند واحد جدیدی جایگزین آنها شود.

همچنین حاضران به ارائه ی گزارش و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید