23:29|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1396 - 01:32
کد خبر: 6791

آتش سوزی مارمیشو؛ هشداری جدی برای مسئولان

آتش سوزی یکی از مهم ترین و پر خطرترین بلایایی است که می تواند برای انسان و یک جامعه به وجود آید؛ آتش سوزی یکی از خطراتی است که می تواند مشکلات عدیده و بزرگی را داشته باشد و هیچ جا و مکانی از حریق آن مصون و در امان نیست.

آتش سوزی مارمیشو؛ هشداری جدی برای مسئولان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ آتش سوزی یکی از مهم ترین و پر خطرترین بلایایی است که می تواند برای انسان و یک جامعه به وجود آید؛ آتش سوزی یکی از خطراتی است که می تواند مشکلات عدیده و بزرگی را داشته باشد و هیچ جا و مکانی از حریق آن مصون و در امان نیست.

هر جا و مکانی از جنگل، درخت، خانه، ماشین، مغازه و... قابلیت این را دارد که طعمه حریق شوند؛ هر یک از ما باید این قابلیت و توانایی در خود ایجاد که در هنگام آتش سوزی با آن مقابله کنیم و جلوی پیشروی آن را بگیریم و همچنین خود افراد باید خطرات احتمالی را پیش بینی و نکات ایمنی را در برخی مکان ها کاملا جدی بگیرند و به نوعی فرهنگ رعایت برخی موارد را در خود ایجاد کرده و از ایجاد برخی موارد خسارتی خودداری کنند.

چندی پیش در منطقه مارمیشو ارومیه ارومیه آتش سوزی رخ داد که نیروهای مربوطه دراین زمینه را دچار چالشی مهیج کرد، مقابله با این آتش سوزی بسیار عجیب و سخت بود با اینکه تمامی سازمان ها اعم از آتش نشانی و خدمات و ایمنی ، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست در محل مورد اشاره مستقر بودند ولی عملیات به دلیل نبود امکانات بسیار کند و غیر قابل قبول بود.

درست است که نباید تلاش های بی وقفه این 3 ارگان رسمی را نادیده گرفت ولی امکانات مقابله با حریق در این آتش سوزی به وفور دیده شد که به هیچ وجه قابل قیاس و مقایسه با دیگر مناطق نیست.

آتش سوزی منطقه مارمیشو که در یک منطقه کوهستانی واقع بود نیروها برای رسیدن به محل آتش سوزی اکثرا با پای پیاده خود را به مکان مد نظر می رسانند ولی چه بهتر و عالی بود که امکانات و تجهیزات مناسبی همچون بالگرد و هلی کوپترهای مجهز بود تا خسارت های ناشی از آتش سوزی به حداقل میزان خود برسد.

قابل توجه است در آتش سوزی منطقه مارمیشو ارومیه بیش از 100 هکتار جنگل و درخت در آتش سوخت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید