12:38|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1396 - 00:55
کد خبر: 6779

حاشیه نشینی موجب شکل گیری محله های جدید در ارومیه می شود

با توجه به اینکه مهاجرت به شهر بسیار افزایش یافته است و ارومیه نیز جزو شهرهای مهاجر پذیر کشور است؛ در ارومیه انواع محله های جدید در حال شکل گیری هستند و رو به توسعه هستند و در نهایت موجب شکل گیری پدیده حاشیه نشینی هستند.

حاشیه نشینی موجب شکل گیری محله های جدید در ارومیه می شود

سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص حاشیه نشینی در شهرستان ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه مهاجرت به شهر بسیار افزایش یافته است و ارومیه نیز جزو شهرهای مهاجر پذیر کشور است؛ در ارومیه انواع محله های جدید در حال شکل گیری هستند و رو به توسعه هستند و در نهایت موجب شکل گیری پدیده حاشیه نشینی هستند.

وی در ارتباط با راه حل مشکلات این قشر گفت: اصل قضیه طبق قانون اساسی انسان هر کجا که می خواهد می تواند زندگی کند ولی از سوی دیگر محدوده شهرها از طریق شورای عالی شهر سازی تعیین می شود و در واقع باید آن را رعایت کنیم و باید آن کنترل شود ولی و متاسفانه مجموعه مدیریت شهری در کنترل این پدیده نا توان هستند و مردم با سرعت آمده و در مناطق حاشیه شهر ساکن می شوند.

بهادری ادامه داد: این مردم پس از ساکن شدن و ساخت یک مکان برای خود طبیعتا به آب، برق و گاز نیاز دارند و گاها به صورت غیر مجاز از آن ها استفاده می کنند، امروزه حاشیه نشینی توسعه زیادی را یافته است؛ سکونت غیر قانونی این افراد باید حل گردد و به محدوده داخل شهر الحاق گردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر قانونی به مناطق خارج از محدوده نمی توان امکانات داد و برای اختصاص امکانات باید آن ها را داخل محدوده آورد و هم اکنون نیز در پی این کار نیز هستیم و در کارگروه زیربنایی نیز مطرح شد و اکر در شورای برنامه ریزی تصویب شود این منطقه ها جزو مناطق داخل محدوده شهری خواهند بود و از نظر امکانات دارای امکانات قانونی خواهند بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از اینکه خدمات اولیه به این مناطق آمد باید فضای سبز، امکانات ورزشی و... را ایجاد کرد ولی متاسفانه به دلیل ساخت غیر قانونی و مدل شهرسازی ضعیف زمین های دولتی نیز در این مناطق برای ایجاد امکانات وجود ندارد.

سیدهادی بهادری خاطر نشان کرد: برخی زمین ها همانند زمین های عرفان وجود دارد که در آن ها ساخت و سازی انجام نگرفته است و تعاونی هایی نسبت به تفکیک این زمین ها اقدام کرده اند و منتظر ایجاد ساخت و ساز در این زمین ها هستند؛ آمدن برخی از این زمین ها به هندسه شهری گریز ناپذیر است و باید این مناطق با مدیریت شهری مدیریت و تعیین تکلیف شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید