13:13|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1396 - 22:52
کد خبر: 6765

حدود 20 درصد مردم شهر ارومیه در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند

آمار 20 درصدی مربوط به حاشیه نشینی نیست و مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی ارومیه می شود؛ سکونتگاه های غیر رسمی همگی در حاشیه نیستند بلکه مناطقی همچون دیزج سیاوش، چهاربخش و یا روستاهای که در داخل محدوده هستند اما سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شوند.

حدود 20 درصد مردم شهر ارومیه در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند

محمد ستارپور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص حاشیه نشینی در شهر ارومیه گفت: در اصل باید به آن گفت که این افراد در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند و نزدیک به 20درصد مردم شهر ارومیه در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: این آمار 20 درصدی مربوط به حاشیه نشینی نیست و مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی ارومیه می شود؛ سکونتگاه های غیر رسمی همگی در حاشیه نیستند بلکه مناطقی همچون دیزج سیاوش، چهاربخش و یا روستاهای که در داخل محدوده هستند اما سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شوند.

ستارپور افزود: سکونتگاه های غیر رسمی مناطق و املاک قولنامه ای را شامل می شود؛ در 4 سال گذشته 8 میلیون متر مربع در شهر ارومیه آسفالت ریزی انجام گرفته است که نزدیک به 80 درصد این آسفالت در مناطق محروم و معابر خاکی سکونتگاه های غیر رسمی  انجام گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در رابطه با دیگر اقدامات در مقابل این زمینه خاطر نشان کرد: احداث کانال های دفع آب های سطحی، احداث فضاهای سبز، احداث چندین فرهنگسرا و ورزشگاه های محله ای و همچنین اختصاص زمین چند واحد مرکز بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت مرکز بهداشت و احداث خانه های سلامت از اقدامات دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه برای سکونتگاه های غیر رسمی بوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید