11:36|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1396 - 21:53
کد خبر: 6763

قسمت اعظمی از آتش‌سوزی مارمیشو مهار شد/ علت اصلی آتش‌سوزی عوامل انسانی بود

عوامل انسانی سبب تخریب جنگل و زیبایی های شهر می شود؛ این مناطق سرمایه های ملی بوده و برای همه است که اکنون سبب از بین رفتن آن ها شده ایم.

قسمت اعظمی از آتش‌سوزی مارمیشو مهار شد/ علت اصلی آتش‌سوزی عوامل انسانی بود

رحمان وهاب زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به آتش سوزی اخیر مارمیشو گفت: آتش سوزی اخیر این منطقه را کاملا مهار و محاصره کرده ایم و از پیشروی آتش جلوگیری شد.

وی با اشاره به این که چه میزان از آتش سوزی باقی مانده است اظهار کرد: به دلیل ارتفاعات و وجود جنگل به مساحت یک هکتار و نیم آتش سوزی باقی مانده است.

وهاب زاده با اشاره به این که برای مهار آتش باقی مانده نیز نیازمند بالگرد و آب پاشی هستیم افزود: توان ورود به جنگل را نداریم چراکه  منطقه شدیدا گل آلود بوده و این گل به نوعی حکم بنزین برای آتش دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی، هلال اهمر و امدادی، یگان حفاظت مقابل پیشروی آتش گرفته شده است.

وهاب زاده با بیان این که روز گذشته نیروهای یگان حفاظت نزدیک بود گرفتار آتش شده و جان خود را از دست بدهند ادامه داد: عوامل انسانی سبب تخریب جنگل و زیبایی های شهر می شود؛ این مناطق سرمایه های ملی بوده و برای همه است که اکنون سبب از بین رفتن آن ها شده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به این که محیط زیست و منابع طبیعی برای خود ما است باید توجه و اهمیت داده شود تصریح کرد: با تهران صحبت کرده و منتظر تحویل بالگرد آب پاش هستیم تا بقایای آتش را خاموش نماییم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید