17:31|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1396 - 00:43
کد خبر: 6695

عارضه های زیرپوستی دلیل اصلی عقب ماندگی کلانشهر ارومیه در مدیریت شهری است

عارضه های زیر پوستی، ویروس ها و عدم ارتباط ناشناخته مدیران شهری با نحوه مدیریت در شهر، می تواند از دلایل اصلی عقب ماندگی کلانشهر ارومیه در ارائه خدمات، امکانات به مردم و مدیریت شهری باشد.

عارضه های زیرپوستی دلیل اصلی عقب ماندگی کلانشهر ارومیه در مدیریت شهری است

 به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، از قدیم الایام، طبق قانونی، برای اداره شهرها مدیرانی برگزیده می شد که این مدیران نیز برای پیشرفت بهتر، اقداماتی را انجام می دادند.

اکنون با گذشت سال ها، همچنان اداره شهرها به دست مدیران می باشد و مردم نیز با گذشت روزها، انتظارات بیشتری برای حل کوچکترین مشکلات شهری تا بزرگترین معضل شهری را دارند.

شاید بتوان یکی از دلایل رسیدگی کم و بی توجهی به خدمات شهری به خصوص در کلانشهرها، عارضه های زیرپوستی و ویروس های موجود را گناهکار دانست؛ زمانی که مدیران شهری با نحوه مدیریت ارتباط ناشناخته داشته باشند، سرانجام کاری که به عهده آن ها سپرده می شود، عدم توجه، نیمه تمام ماندن طرح ها و پروژه ها، تغییر چهره شهر و عدم رضایت مردم حاصل می شود.

در تمام کلانشهرها، از جمله تهران، مشهد و تبریز مدیران باید نسبت به زیباسازی شهر، رسیدگی به پروژه های فاخر و اداره بهتر شهر اقدام کرده و نتایج مطلوب را به مردم ابلاغ کنند؛ اگر مدیری می خواهد رضایت مردم را جلب کرده و بر روی پست خود باقی بماند، باید به مطالبه های مردمی گوش سپرده و تمام تلاش خود را در این راه به کار گیرد.

چالشی که اکنون در شهر ارومیه وجود دارد و نسبت به بی اعتمادی و ناراحتی مردم دچار شده است، کم کاری مدیران شهری می باشد؛ به طوری که کوچکترین کم کاری نیز به چشم آمده و صدای گله مردم را به گوش رسانه می رساند و خبرنگار باریش نیوز را ملزم به پرداخت به آن ها می کند.

از ویروس هایی که مدیریت شهری کلانشهری های کشور را دچار اختلال می کند، نظارت نامتعادل شورای شهر، توزیع نامتعادل جمعیت شهری، ساختار نامتعادل بودجه و منابع مالی شهرداری‌ها، سهم نامتعادل هزینه‌های جاری شهرداری‌ها در بودجه شهرها و وضعیت نامتعادل خدمات حیاتی شهر می‌باشد که شکل‌گیری هر یک از آنها در بروز ویروس نقش بسیاری دارد.

برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب باید نظارت مطلوب را نیز در پیش گرفت ، یعنی توجه و رسیدگی به منابع مالی و طریقه هزینه آن از مهم ترین اساس ها بوده و از ارکان اصلی، در پیشرفت شهر به شمار می رود.

وقتی لقب "شهر مدرن" را به کلانشهر ارومیه نسبت می دهیم، آن گاه باید منتظر انتظارات بزرگی نیز باشیم، چراکه این لقب، کم اسمی نیست و یقینا مطالبات بسیاری را به دنبال خود داشته است.

همچنین برای این که در این گزارش، اظهار نظر اشتباهی نکرده باشیم، نظرسنجی را با عنوان رضایت مردمی از خدمات و امکانات شهری ارومیه، در کانال خبری باریش نیوز قرار دادیم و بر اساس آمار موجود، 94 درصد، اعلام نارضایتی کردند.

همچینین با رفت و آمد در مناطق مختلف ارومیه، شاهد آن می شویم که نظرسنجی تنها به صورت مجازی نیز و در واقعیت نیز جمعیت ارومیه مطالبه هایی داشته اند که متاسفانه هیچ پاسخی از هیچ کدام از مدیران شهری دریافت کرده اند و همین سبب شده تا مردم به بی صداقتی اداره کنندگان پی ببرند و از اعتماد خود، احساس ندامت و پشیمانی داشته باشند.

پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان می تواند مثال خوبی برای نامدیریتی محسوب شود، چراکه سال هاست در دست اجرا بوده و هنوز که هنوز است خبری از افتتاح فاز نخست آن نشده؛ همین پروژه در سطح شهر ناهنجاری ترافیکی بسیاری را به بار داشته و منجر به ترافیک شدیدی در آن منطقه از ارومیه شده است.

در کنار آن، شهربازی، عدم رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه، نبود قطار و وعده 15 ساله آن از دیگر پروژه هایی است که وعده آن از چند سال اخیر به مردم داده می شود، ولی بدعهدی مسئولان تمامی ندارد و همچنان باید، دست به چانه، منتظر دیگر بدقولی های  مدیران شهری باشیم.

هدف از این یادداشت، بیداری مسئولان و نگاه آنان به شهر می باشد، اشخاصی که مدیریت شهر را به عهده می گیرند، نباید شانه از مسئولیت خود خالی کنند؛ مردم ارومیه، آرزوی داشتن کلانشهر واقعی را دارند، نه فقط یدک کشیدن نام کلانشهر را!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید