22:18|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1396 - 00:57
کد خبر: 6689

جلوگیری از آتش سوزی ها نیازمند همت ویژه مسئولان است

در چند روز گذشته بارها خبرهای آتش سوزی در سطح شهر ارومیه به گوش رسیده که خسارت های زیادی را بر دوش اشخاص و مراکز دولتی و خصوصا طبیعت گذاشته است، خوشبختانه این خسارات ها فقط  ضررهای مالی را شامل شده و خسارات جانی در پی نداشته است.

جلوگیری از آتش سوزی ها نیازمند همت ویژه مسئولان است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در چند روز گذشته بارها خبرهای آتش سوزی در سطح شهر ارومیه به گوش رسیده که خسارت های زیادی را بر دوش اشخاص و مراکز دولتی و خصوصا طبیعت گذاشته است، خوشبختانه این خسارات ها فقط  ضررهای مالی را شامل شده و خسارات جانی در پی نداشته است.

آتش سوزی هایی که در سطح شهر ارومیه رخ می دهد قابلیت این را دارد که موجب ضررهای فراوانی برای مردم، اشخاص و طبیعت شود؛ بایستی هر چه بهتر از وقوع این آتش سوزی ها جلوگیری کرد، آتش سوزی هایی که در سطح شهر رخ می دهد علاوه بر خساراتی که بر محل آتش سوزی شده وارد می کند هزینه های زیادی را بر روی دست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی می گذارد.

مسئولان مربوطه به این موضوع باید اقداماتی صریح و شفاف در این رابطه انجام دهند تا بتوانند با فرهنگ سازی ویژه میان مردم از این اتفاقات جلوگیری کنند و با اجرای کلاس های آموزشی مفید ذهن جامعه و مردم را برای جلوگیری، مقابله و در امان بودن از آتش سوزی آماده کنند.

آتش سوزی در اصل بیشترین ضربه را به طبیعت و محیط زیست آن اطراف وارد می کند و علاوه بر اینکه موجب آسیب بر جلوه زیبای یه منطقه به فرض مثال سوختن علف های یک کوه و یا سوختن درختان یک منطقه می شود موجب وارد شدن انواع آلاینده های دودی و مضر به هوای محیط و منطقه و در نهایت آسیب دیدن انسان و فردی که در آن منطقه تنفس می کند؛ پس با توجه به این موضوع می توان یافت که آتش سوزی در یک محیط بدون شک و تردید به خود فرد نیز مضراتی دارد.

طبیعت هر شهر نقشی بسیار مهم و مفید در جذب توریست و گردشگر برای آن شهر را دارد و می توان با رسیدگی به آن خصوصا در شهر ارومیه که گردشگران از آن کم استقبال می کنند نسبت به جذب توریست و گردشگر اقدام کرد و در نقطه مقابل آن از ایجاد آتش سوزی و دیگر آسیب های مخرب در مقابل طبعت جلوگیری کرد.

بسیاری از آتش سوزی هایی که رخ می دهد از بی توجهی و بی احتیاطی مردم نشات و سرچشمه می گیرد، مردم باید در هر کاری احتیاط را سر لوحه کار و اقدامات خود قرار دهند چرا که هر کاری می تواند عواقب بسیار سخت و جبران ناپذیری را برای جامعه، طبیعت و در نهایت خود انسان داشته باشد.                                                  

                                                                                                                                       

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید