18:53|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1396 - 22:41
کد خبر: 6685

پله برقی های همیشه خاموش ارومیه؛ حاصل بی توجهی پیاپی مدیران شهری

در یکی از یادداشت های باریش نیوز، به نبود پل هوایی در خیابان های پر رفت و آمد پرداخته شد، اما اکنون به وجود این پل ها ولی خاموشی پله برقی های آن ها می پردازیم.

پله برقی های همیشه خاموش ارومیه؛ حاصل بی توجهی پیاپی مدیران شهری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، هرچه بیشتر به کلانشهر ارومیه توجه می شود بیشتر از پیش کلمه "شهر مدرن ارومیه" که توسط برخی از مدیران شهری زمزمه می شد، در ذهن تداعی می شود.

به همین سبب نیز وقتی در گوشه کناری از این شهر به ظاهر مدرن، کمبودی دیده می شود، به سرعت این خلاء در اذهان عمومی ثبت می شود و تا برطرف نشدن آن از خاطر نمی رود.

مدیریت صحیح از قدم های کوچک آغاز می شود

اگر بخواهیم مدیریت صحیح را در خانواده، سازمان، شهر، استان و یا حتی در کشور تعریف کنیم، باید این نکته را یادآوری کرد که مدیریت و اداره درست، از قدم های کوچک آغاز شده و در پی خود گام های بزرگ و بهتر برداشته می شود.

قبل از این، در یادداشتی به نبود پل هوایی در خیابان های پرتردد پرداخته بودیم، اما اکنون به وجود و نرسیدن به وضعیت اسفناک پل های موجود می پردازیم.

اکنون نیز با گذری در خیابان های سطح شهر این موضوع جلبت توجه می کند که در سطح شهر شاهد پله برقی هایی هستیم که با هزینه های بالا ساخته شده و همیشه خاموش اند.

انسان خواه ناخواه، به این فکر میکند که اگر قرار بود خودمان این پله ها را طی کنیم، چرا این همه هزینه به هدر داده شد و اکنون باید بی توجهی و بی مسئولیتی را شاهد باشیم.

این در حالی ست کارشناسان توصیه میکنند از پله برقی خاموش به عنوان پله استفاده نکنید، چراکه به دلیل ارتفاع بلند پله ها مناسب قدم برداشتن نمی باشد.

حال تصور کنید مادری با دو فرزند که مجبور به بالا رفتن ازاین پله هایی است که خطرش کمتر از عبور از خیابان پر تردد نیست، ضمن این که خطر زمین خوردن و آسیب دیدن برای افراد مسن در زمان حرکت بر روی پله های خاموش افزایش پیدا می کند، برای دیگر افراد جوان نیز ممکن است هر اتفاق ناخوشایندی بیافتد.

پس این یعنی مردم از خیابان های چهار بانده عبور کنند یا مجبورند از این پله ها که ارتفاع مناسب برای بالا رفتن را ندارند بالا بروند و در واقع هیچ فرقی بین بود و نبود پل هوایی وجود ندارد.

یا باید کاری انجام نشود، یا اگر انجام می شود به طرز صحیح و درستی صورت بگیرد

علاوه بر خاموش بودن این پله ها، نظافت نیز در این مکان ها رعایت نمی شود؛ اگر کمی دقت کنیم حتی هفته ها یا ماه ها این پله ها تمیز نمیشوند و پر از زباله است و از نظربهداشتی نیز بسیار ضعیف هستند.

به درستی این همه هزینه بیجا لازم بود! عایا نمی شد به جای یک پله برقی خاموش با رسیدگی به وضعیت آن ها رضایت مردمی را کمی بیشتر جلب کرد! چرا هزینه های گزاف صرف مواردی می شود که نمی توان استفاده  صحیح از آن ها کرد.

عایا دلیل خاصی برای خاموش بودن این پله ها وجود دارد؟

پاسخ همه این سوالات، دست مسئولانی است که مدیریت شهر را بر عهده گرفته اند، لذا با در دست گرفتن این مدیریت باید پاسخگوی مطالبات مردمی نیز باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید