23:08|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1396 - 10:28
کد خبر: 6652

رکورد مصرف برق به شکل بی سابقه ای شکسته شد

به علت افزایش دمای هوا طبیعی است که میزان مصرف برق نیز افزایش یابد اما در این میان بحث اصلی است که می توان آن را کنترل کرد.

رکورد مصرف برق به شکل بی سابقه ای شکسته شد

نادر اشرف پور مدیر دفتر توزیع نیروی برق استان آذربایجان در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص افزایش مصرف برق در استان گفت: به علت افزایش دمای هوا طبیعی است که میزان مصرف برق نیز افزایش یابد اما در این میان بحث اصلی است که می توان آن را کنترل کرد ولی گاها با آمدن تجهیرات برقی غیر استاندارد  میزان مصرف برق نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: لازم است مردم تنها 10% در مصرف برق خود صرفه جویی کنند؛ تا به امسال بیش از ۵% افزایش مصرف برق مشاهده نشده بود ولی امسال با افزایش زود هنگام دما مصرف برق افزایش یافت ولی با پیش بینی هایی که انجام شده بود و همکاری های مثبت که با ادارات، شرکت ها و کشاورزان آن را کنترل کردیم؛ امسال بطور بی سابقه رکورد مصرف برق شکسته شد ولی جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اشرف پور توصیه هایی برای مردم داشت و عنوان کرد: در طول روز که هوا روشن است به هیچ عنوان از لوازم روشنایی الکتریکی استفاده نشود و تمامی لامپ ها را خاموش کنند؛ توصیه دوم این است که اگر از کولر آبی استفاده می کنند آن را در دور کند و اگر از کولر گازی استفاده می کنند نهایتا در درجه 26 از آن بهره ببرند و همچنین توصیه سوم این می باشد که مردم از سیستم سرمایشی کولر و وسایل پرمصرف برق همزمان استفاده نکنند.

این مقام وعده داد: مشترکین خانگی که امسال در ساعات اوج مصرف 10% مصرف خود را نسبت به میان بار کاهش دهند در آخر شهریور ماه با قرعه کشی جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.

اشرف پور در پایان تاکید کرد: ما متولیان برق استان نیز باید در تسریع سرویس دهی ها، تعمیرات شبکه، روشنایی معابر و... اقداماتی که لازم است را باید انجام دهیم و در مصرف برق صرفه جویی لازم را در ادارات انجام دهیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید