06:36|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1396 - 23:46
کد خبر: 6646

نبود پل هوایی در خیابان های پر تردد شهر/ مردم انتظار پاسخ به مطالبات را دارند

کلانشهر ارومیه امروزه به شهر مدرن معروف شده و بر همین اساس نیز انتظارات مردم در رفع برخی مسائل کوچک، انتظار بی جایی نیست.

نبود پل هوایی در خیابان های پر تردد شهر/ مردم انتظار پاسخ به مطالبات را دارند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر اهل شهر اورمیه باشیم حتما می دانید که در سال های اخیر تعداد خودروها بسیار بیشتر از گذشته شده و هر جا که توقف می کنیم باید شاهد ترافیک خسته کننده باشیم.

صدای بوق، چراغ قرمز و عابرین پیاده که عجولانه از خیابان تردد میکنند، یکی از رفتارهایی است که واقعا ذهن اطرافیان را مغشوش کرده و سبب عصبانیت و بروز رفتار و حرکت های نامناسب می شود.

در این میان نمی توان انکار کرد که به اندازه افزایش تعداد خودروها امکانات تردد ایمن و راحت در سطح شهر برای عابرین بسیار کم است، و از ظرفیت های مناسب در این رابطه استفاده نمی شود.

از این جمله می توان به خیابان عطایی اشاره کرد که یکی از پرتردد ترین خیابان های شهر محسوب می شود.

خیابان عطایی مکانی است، با زیر گذری که خودروها با سرعت زیاد از آن وارد خیابان می شوند و مردمی که مجبورند با سرعت و هزاران ترس از آن خیابان عبور کنند.

این در حالی ست که با ساخت دو پل هوایی ساده در دو طرف این خیابان می توان امنیت جانی مردم را تامین کرد.

در این میان گفتنی است که عبور و مرور از پل هوایی نیازمند فرهنگ سازی است چرهکه برخی از مردم ما هنوز به این فرهنگ عادت نکرده و هنوز که هنوز است در برخی مکان ها با وجود پل هوایی از خیابان تردد کرده و ارزش جان خود را نمی دانند.

گذشته از بحث خیابان عطایی، باید گفت که کم نیستند خیابان های این چنینی، به عنوان مثال کمربندی شهید کلانتری که از پرتردد ترین مناطق شهر است و منطقه ای مسکونی می باشد، این جاده نیز این مشکل را دارد.

ماها برای دلخوشی رای نداده ایم انتظار توجه داریم

مردم ساکن این جاده در گفت و گو با خبرنگار باریش بیان کرده اند که: اطراف کمربندی و جاده شهید کلانتری از پر ترددترین راه های شهر است با توجه به این که ورودی شهر بوده توجه به آن نیز از مطالبه های ما است.

یکی دیگر از ساکنان گفت که: علاوه بر پل هوایی در این منطقه و برخی از مناطق دیگر، رسیدگی به نظافت، تمیزی شهر و رفع بوی نامطبوع فاضلاب که برخی مواقع سرسام آور است و همچنین رسیدگی به روشنایی جاده شهید کلانتری از مهم هایی است که ما از شهرداری و شوراهای شهر انتظار داریم، ماها برای دلخوشی رای نداده ایم انتظار توجه داریم.

در حالی که اطراف کمربندی مسکونی بوده و کودکان در طی سال مجبورند از این خیابان برای رفتن به مدرسه عبور کنند، والدین از ترس جان فرزندانشان یا مجبورند خودشان هر روز این مسیر را طی کنند یا با نگرانی بسیار فرزندان خود را راهی کنند.

 در حالی که در این مکان ها با وجود پل هوایی، امنیت و آسایش جان ساکنین تامین خواهد شد.

توجه به مسئله مدیریت شهری بسیار مهم است و مردم شهرستان ارومیه واقعا از مدیران شهری انتظار رفع چنین مشکلات کوچکی را دارند که تاثیر زیادی در جلب رضایت و ارزش جان مردم دارد.

مسئولان اگر بخواهند رضایت مردم را جلب کنند و تاثیر کارهای خویش را ببیند باید به چنین مطالباتی نیز دقت کرده و پاسخگو باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید