03:04|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1396 - 00:36
کد خبر: 6640

استفاده از فناوری های جدید دربحث تبدیل زباله به انرژی در شورای پنجم مد نظر است

باتوجه به گسترش شهر، ایستگاه ها و پایگاه های دفع زباله نیازمند بازنگری و تغییر محل می باشد.

استفاده از فناوری های جدید دربحث تبدیل زباله به انرژی در شورای پنجم مد نظر است

حسین پناهی، عضو شورای شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص حل مشکل تولید زباله در شهر و روستاها گفت: در بحث زباله های شهری مشکل خاصی وجود ندارد و ادامه بحث جاری که شامل پایگاه ها و ایستگاه های دفع زباله است برای جلوگیری از این مشکل کافی بوده، منتهی با توجه به گسترش شهر مستلزم بازنگری می باشد .

وی ادامه داد: اکنون پایگاه های دفع زباله در بعضی از نقاط شهر، ورودی شهر واقع شده اند که منظر شهر را ناخوشایند کرده و به این مناطق آسیب وارد می کنند که باید در این خصوص تجدید نظر شود.

پناهی افزود: بزرگترین مشکلات و اصلی ترین آنها بحث انتقال نخاله های ساختمانی می باشد که این نخاله ها به محل نامناسب منتقل می شوند و در حال پیگیری  برای جابجایی این مکان هستیم که بیشتر منطقه شیخ تپه و امیریه را تحت شعاع قرار می دهد که ایستگاه جمع آوری نخاله و دفع زباله باعث آزار مردم آن محله شده، ما درصدد تغییر این ایستگاه ها هستیم.

عضو شورای شهر ارومیه خاطر نشان کرد: در راستای تبدیل زباله ها برای جلوگیری از وارد شدن لطمه به محیط زیست اقدامات موثری انجام گرفته بود در این رابطه با آلمان برای تولید انرژی و برق استفاده کرده و قرار داد بسته بودیم که تحت تاثیر تعرفه های  دولتی قرار گرفت؛ پیگیر این مسیر حرکتی هستیم تا با شرکت های جدید که وارد این حوزه شده اند برای تبدیل زباله ها قرارداد ببندیم.

وی در ادامه گفت: در بحث آب های زیر سطحی نیز مشکل نفوذ شیر آبه های زباله ها در محل تدفین داریم که قرار دادبسته شده با آلمان در این مورد  بحث  آب های زیرسطحی را نیز تحت شعاع خود قرار  میداد و اصرار بر این داریم که قرار داد جدید بسته شده با شرکت ها در شرایطی باشد که بتوانیم  در هر دو جهت محیط زیست و آب های زیر سطحی قدم های موثری برداریم.

حسین پناهی، عضو شورای شهر ارومیه در پایان تاکید کرد: تفکیک زباله ها و تبدیل آنها به برق و انرژی در واقع تبدیل تهید به فرصت به حساب می آید، اگر در مسیر فناوری های جدید حرکت کنیم و از آن فناوری ها استفاده کنیم قطعا  در مسیر حرکت تبدیل تهدید به فرصت موثر خواهیم بود که شورا در این موضوع نفوذ کرده که در اولویت های شورای دوره ی پنجم قرا دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید