01:51|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1396 - 00:18
کد خبر: 6638

شورای شهری موظف به پاسخگويی عملكرد است

شورای شهر باید برخواسته از بدنه مردم باشند، چرا که سیستمی است که مستقیماً توسط مردم انتخاب شده و باید پاسخگوی آنها باشند.

شورای شهری موظف به پاسخگويی عملكرد است

به گزارش باریش نیوز، شورای شهر باید برخواسته از بدنه مردم باشند، چرا که سیستمی است که مستقیماً توسط مردم انتخاب شده و باید پاسخگوی آنها باشند. حال اینکه مدتی است اتفاقی در ارومیه رخ داده که این شورا به شورای شهرداری تبدیل گشته و به جای رویه نقد و بررسی مسائل شهری صرفاً به تایید امور شهرداری می پردازد.

با نیم نگاهی به پروژه های ناقص و غیر فعال شهر ارومیه به راحتی می توان به این مسئله پی برد که شاید مشکلی در در قسمتی از بدنه پارلمان شهری وجود دارد که چنین مشکلات گره خورده ای و البته بدون پاسخ، ایجاد می گردد.

پروژه هایی همچون رزت و اروم تکبیر فتح که قطعاً بدون رای شورای شهر، طراحی و اجرا نمی‌شود؛ اکنون به تعطیلی کشانده شده و سکوت شورای شهر در قبال این مسئله نیز جای تامل دارد؛ بررسی چرایی اینکه شورای شهر از مسببان تعطیلی این پروژه شکایت نکرده و یا سعی دارد این کلنگ زنی های نیمه تمام را مسکوت نگه دارد، خود مسئله ای است که باید در اولویت شورای شهر ارومیه قرار گیرد چرا که اعضای شورای شهر حق الناس رای مردم را بر گردن دارند و باید نسبت به ان پاسخگو باشند.

فارغ از این مسائل تا شروع دوره پنجم شورای شهر مدت زمان زیادی باقی نمانده است باید منتظر ماند و دید که آیا اعضای دور پنجم خود را موظف به پاسخگویی به مردم می دانند و یا دوباره شورای شهرداری شدن را به نمایندگی ملت ترجیح خواهند داد؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید