01:16|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1396 - 22:17
کد خبر: 6635

نرخ شیوع مواد مخدر در استان کاهش پیدا کرده است

سردار اصلانی گفت: زمانی که به  شعار مقام عالی وزارت کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر که اشاره به اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر دارد عمل کنیم،می توانیم مواد مخدر و اعتیاد را ریشه کن کنیم.

نرخ شیوع مواد مخدر در استان کاهش پیدا کرده است

 

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سردار ناصر اصلانی، فرمانده نیروانتظامی استان آذربایجان غربی در مراسم پیشگیری از اعتیاد و سالروز مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات کمیته مقابله با عرضه در سال 95 اظهار داشت: به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیش از 3 تن مواد مخدر امحا شده و همچنین در سال 95 با مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، نظامی، اطلاعاتی مقدار 20 تن و 552 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان آذربایجان غربی کشف  شده است.

وی افزود:این مقدار نسبت به سال 94 در بحث کشفیات 96% افزایش، در بحث دستگیری قاچاقچیان 8% افزایش و همچنین در بحث شناسایی معتادین و اعزام به مراکز درمانی 108% افزایش، انهدام باندها 2% افزایش و همچنین تکراری از طرح های ارتقای امینت اجتماعی برای پاکسازی مواد مخدر 72% افزایش را داشتیم.

سردار اصلانی خاطرنشان کرد: همچنین با کمک و مشارکت شما مردم،سازمان ها ، نهادها این توفیق را داشت در سال 1395 حدود 90 هزار نفر از اقشار جامعه آذربایجان غربی را به صورت چهره به چهره در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد با کمک مربی های اموزش دیده و سازمانهای متعدد در تمام مجامعت ها حضور پیدا کردند.

وی تاکید کرد: این توفیق را داشتیم که کلاس های متعددی را در بحث کاهش آسیب و همچنین برگزار ینمایشگاه ها متعدد را داشته باشیم؛ نتیجه این فعالیت ها این شد که در سال 90 نرخ شیوع مواد مخدر در استان آذربایجان غربی 39/3 اعلام شده بود در نتیجه جز استان های اولولیت دار بود، طبق آخرین نظرسنجی در پایان سال 94 به 24/1 کاهش پیدا کند و جز 22 امین استان ها کشور باشد.

فرمانده نیروانتظامی استان آذربایجان غربی در پایان گفت: این وضعیت استان نیز رضایت بخش نیست و زمانی می توانیم مواد مخدر و اعتیاد را ریشه کن کنیم که به  شعار مقام عالی وزارت کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر که اشاره به اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر دارد، عمل کنیم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید