23:21|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1396 - 22:08
کد خبر: 6634

گؤله مز؛ تفرجگاه ناشناخته کلانشهر ارومیه

گؤله مز یکی از تفرجگاه هایی است که می توان با توجه و رسیدگی به آن درآمد بسیاری از آن برداشته و گردشگران زیادی را جذب آن کرد.

گؤله مز؛ تفرجگاه ناشناخته کلانشهر ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی را می توان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان های کشور نام برد که تک تک شهرهای آن زیبایی هایی در دل خود دارد که به غیر از افرادی که اهل گردش و تفریح هستند، شاید کمتر کسی از آنها خبر دارد.

طبیعتی که گاهی می توان در آن، مکان هایی را دید که بکر و دست نیافتنی هستند؛ مکان هایی که اگر کمی مورد توجه قرار بگیرد شاید یک منبع درآمد برای مردم آن منطقه باشد و شاید از تخریب و از دست رفتن آن جلوگیری شود.

گؤله مز یکی از مکان های زیبا، طبیعی و بکر شهرستان اورمیه است که مورد بی توجهی قرار گرفته و رسیدگی به آن می تواند منبع درآمد خوبی برای کلانشهر ارومیه به شمار رود.

مکانی که اگر کمی به آن رسیدگی شود میتواند برای جوانان نیز اشتغال خوب و مطلوبی ایجاد نماید.

جایی بسیار دیدنی، زیبا و نایاب، با چند برکه خود جوش که متاسفانه اطرافش پر از نخاله های ساختمانی و زباله های شهری شده است؛ این خود آسیب بسیار جدی به منطقه گولمز می باشد که محیط زیست را نیز تخت معرض ضرر قرار داده است.

 فضایی که می توانست گردشگر جذب کند، مکانی که اگر کمی به آن رسیدگی شود می تواند از مکان های توریستی شهرمان به شمار رود.

چه خوب می شد اگراز ریخته شدن نخاله های ساختمانی در آن منطقه جلوگیری شود، اطراف برکه هایش حصار کشی شوند و چند وسیله تفریحی در آن مکان قرار داده شود.

 و بهتر از آن این که اگر مکان های زیبا و بکر شهرمان مورد کم لطفی قرار نگیرند، و به زیباسازی آن ها کمک شود در چهره شهر نیز تاثیر گذار بودند؛ در حالی که شهرمان پر از طبیعت زیبایی خدادادیست ولی توجه و اهمیت به آن ها از کم لطفی هایی است که مدیران شهری به آن دارند، باید به طبیعت زیبای شهر ارومیه که بهشتی از ایران است ارزش داده شود در غیر این صورت نباید انتظار درآمدزایی و جذب گردشگر را داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید