13:40|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1396 - 01:02
کد خبر: 6623

خدمات درمانی میاندوآب و ماکو رایگان ارائه می شود

کلیه خدمات سرپایی و بستری در شهرستان های ماکو و میاندوآب به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان تامین اجتماعی ارائه می شود.

خدمات درمانی میاندوآب و ماکو رایگان ارائه می شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، صادق اسمعیل زاده مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: درمان مستقیم که شامل درمانگاه ها بیمارستان ها و مراکز درمانی به بیمه تامین اجتماعی برای ارائه خدمت ارجاع داده می شود.

وی با ارائه گزارش عملکرد درمانی افزود: یک بیمارستان 256 تخت خوابی امام رضای ارومیه که در طی چند سال اخیر ارتقا پیدا کرده است و فعالیت خوبی در آن صورت گرفته؛ سال گذشته  سه میلیارد و ششصد میلیون تومان برای ارتقا این بیمارستان هزینه شد.

اسمعیل زاده ادامه داد: در طی این هفته هم در دو بخش، ده تخت استاندارد سی سی یو در بیمارستان افتتاح می شود، بخش ال دی آر زایمان 8 اتاقه با تمام امکانات نیز افتتاح خواهد شد و امکان حضور همراه مادر در اتاق وجود خواهد داشت؛ این بخش با 700 متر مربع و همچنین بخش مراقبت ویژه با استانداردهایی که وزارت بهداشت در نظر گرفته از اقدامات مطلوب سازمان می باشد.

وی اظهار کرد: بخش سی اس اس دی در سال 96 و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی اجرا می شود؛ دی کلینیک مهاباد که خدمات سرپایی و جراحی هایی در حد تخصص انجام می گیرد، سه پلی کلینیک حضرت فاطمه و ولیعصر در ارومیه و یکی در سلماس و چهار درمانگاه تخصصی در میاندوآب، خوی و نقده و یک درمانگاه در ماکو از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

اسمعیل زاده با اشاره به این که بیمارستان در شهر خوی در حال ساخت بوده و 50 تخت خوابی است که 95 درصد پیشرفت داشته و امسال نیز راه اندازی می شود خاطر نشان کرد: درمانگاه تخصصی سردشت کلنگ زنی شده و به مناقضه رفته و امسال احداث می شود.

مدیر درمان استان تصریح کرد: دو بیمارستان که قبلا سازمان داشته، در ماکو و میاندوآب وجود دارد، کلیه خدمات سرپایی و بستری به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان تامین اجتماعی ارائه می دهد؛به خاطر هزینه های بسیار سنگین و منابع محدود و رضایت مندی، خدمات را رایگان ارائه می دهیم.

وی افزود: اصل کار ما در بحث خرید خدمت بر این بود که با تمام مراکز قرارداد ببندیم ولی در این استان محدودیت نداشته و یک هزار و 307 مرکز کلینیک و پاراکلینیک قرارداد بسته ایم.

اسمعیل زاده ادامه داد:  274میلیارد تومان پرداختی به طرف های قرارداد داشته ایم؛ از سال 92 پرداختی ها شیب سریعی داشته اند و با طرح تحول نظام سلامت ارزش نسبی درمان را افزایش داد به همین خاطر سازمان ملزم شد در شهرستان های دور افتاده پرداختی های چندین برابر داشته باشد، برای مثال در سردشت 2 و 8 دهم پرداختی داریم.

وی گفت: با این حرکت هم انگیزه برای پزشک ایجاد می شود و هم امکانات برای مراجعه کننده بیشتر می باشد، طی سال 95، 15 میلیارد و صد میلیون تومان پرداختی به میاندوآب و ماکو داشته ایم، همچنین یک هزار و 216 پرسنل در استان و صد و یک پزشک عمومی و 75 متخصص در استان هستند که از وجود آن ها بهره می بریم.

اسمعیل زاده عنوان کرد: در سال گذشته 25 هزار و 510 نفر بستری در استان و 14 هزار و 625 جراحی، 70 با وجود بیمارستان در استان داشته ایم؛ اگر بیمارستان خوی، پلی کلینیک سلماس، پیرانشهر و سردشت که در حال ساخت است آمار بیش از این خواهد بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید