13:13|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1396 - 00:18
کد خبر: 6615

ضرب و شتم دست فروشان در هیچ نقطه ای از ایران نباید مشاهده شود

در شهر نقده بارها مشاهده شده است که ماموران جلوگیری از دست فروشی با توهین و اهانت توسط دست فروشان رو به رو شده اند و حتی مورد ضرب و شتم آن ها قرار گرفته اند ولی بخاطر رافت اسلامی و عدم ایجاد مشکل برای خانواده ها از حق خود در این رابطه گذشت کرده ایم.

ضرب و شتم دست فروشان در هیچ نقطه ای از ایران نباید مشاهده شود

مهدی ثروت شهردار نقده در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص دستفروشی در این شهر و اقدامات انجام شده اظهار داشت: اکیپ شهرداری و مقابله با سد معبر روزانه در نقده انجام می شود و با همکاری نیروی انتظامی از دست فروشی جلوگیری کرده و حتی گاهی وسایل فرد دست فروش گرفته می شود و آن ها را به امانت نزد خود نگه داشته و هنگامی که طرف مراجعه می کند با جریمه جزئی رو به رو می شود.

وی ادامه داد: در اکثریت مواقع سعی در توجیه دست فروشان برای رفتن به برخی محل ها که برای دست فروشی در نظر گرفته می شود و همچنین این مکان بطوری هستند که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نمی کنند ولی در برخی معابر که زیاد ترافیک و شلوغ نیستند اجازه دست فروشی داده می شود ولی در حالت کلی دست فروشی در سطح شهر نقده بسیار کم دیده می شود و اکثریت آن ها مغازه داران که برخی وسایل خود را در پیاده رو به فروش می رسانند.

ثروت افزود: میوه فروشان سیار در سطح شهر در روزها بسیار کم هستند ولی عمدتا آن ها نیز از ساعت 20 به بساط خود را در اطراف میادین و پارک ها پهن می کنند و همچنین دست فروشان دیگر نیز به سوی بازارچه کالای های مرزی سوق داده می شوند و در آنجا مکان هایی برای آن ها ایجاد شده است تا در کنار بازارچه به فروش محصولات خود می پردازند.

شهردار نقده در خصوص ضرب و شتم دست فروشان تصریح کرد: درهیچ نقطه ایران نباید مشاهده شود که با دست فروشان توسط ضرب و شتم برخورد می شود به نوعی می تواند خسارتی بر وسایل دست فروشان وارد شود و تنشی ایجاد شود ولی حق ضرب و شتم وجود ندارد.

این مقام در پایان خاطر نشان کرد: در شهر نقده بارها مشاهده شده است که ماموران جلوگیری از دست فروشی با توهین و اهانت توسط دست فروشان رو به رو شده اند و حتی مورد ضرب و شتم آن ها قرار گرفته اند ولی بخاطر رافت اسلامی و عدم ایجاد مشکل برای خانواده ها از حق خود در این رابطه گذشت کرده ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید