15:07|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 - 23:41
کد خبر: 6598

درصد طلاق در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها کمتر است

طلاق از جمله مواردی است که در عفاف و حجاب تاثیر دارد ولی خوشبختانه برابر آمار درصد طلاق در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان های کشور کمتر می باشد.

درصد طلاق در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها کمتر است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: نهادینه کردن و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به ویژه در استان ما از مهم ترین اولویت هایی است که در برنامه نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که اداره ارشاد هم برون دستگاهی و هم درون دستگاهی باید اقداماتی در راستای فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد افزود: رهبری نیز به بحث عفاف، مبارزه با فساد و فحشا و بی بند و باری نیز تاکید بسیاری نموده اند و ما نیز وظیفه عمل به این سخن را داریم.

کریمی ادامه داد: حاشیه نشینی، فساد، فحشا، مواد مخدر و طلاق پنج آسیب کلی در سطح آذربایجان غربی می باشد که نیازمند مبارزه و توجه به آنها برای جلوگیری از گسترش است.

وی با بیان این که موارد مدکور تاثیر بسیاری در فرهنگ عفاف و حجاب دارند تصریح کرد: حاشیه نشینی از معضلات اصلی استان به شمار رفته و نیازمند توجه بسیاری می باشد.

کریمی اظهار کرد: طلاق نیز، یکی از موردهای مهمی است که باید دقت بسیاری به آن کرده و از افزایش آن جلوگیری به عمل آید اما خوشبختانه قابل ذکر است که طلاق در آذربایجان غربی نسبت به دیگر استان ها کمتر است.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: درصد ناچیزی از مردم استان ما به حجاب اعتقاد ندارند و همین درصد نیز باید به یاری مردم و اقدامات فرهنگی از بین برود.

وی عنوان کرد: حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی، جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهایی که با فرهنگ عفاف و حجاب مغایرت دارد، رسیدگی به سناریو فیلم ها و دقت در فرهنگ سازی عفاف و حجاب و همچنین برگزاری نمایشگاه مد و لباس در همه سال از جمله اقداماتی است که بر دوش اداره ارشاد می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید