13:41|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 - 23:31
کد خبر: 6597

علی رغم تمامی اقدامات انجام شده سالیانه میلیاردها تومان کالای قاچاق وارد کشور می کند

کارهای فرهنگی مثل خطبه های نماز جمعه، صدا و سیما، فیلم، فضای مجازی و رسانه ها می توانند تاثیری مستقیم در جا افتادن این فرهنگ که همه ما از کالاهای تولید داخل کشور استفاده کنیم و اگر چه شاید از نظر مرغوبیت از کالاهای خارجی کیفیت پایین تری داشته باشد ما باید از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

علی رغم تمامی اقدامات انجام شده سالیانه میلیاردها تومان کالای قاچاق وارد کشور می کند

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص حمایت از تولیدات داخلی اظهار داشت: با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری یکی از وظایف همه ما چه به مسئولان دولتی و چه به عنوان مردم نسبت به رهنمودهای ایشان اقدام و عمل کنیم.

وی ادامه داد: کاری که مردم و مسئولان به عنوان مصرف کننده می توانند انجام دهند استفاده از کالای تولیدات داخل است و همچنین از کالاهایی که وارد می شود در صورت وجود مشابه داخلی از کالای وارداتی و خارجی استفاده نکنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که کالاهای خارجی به داخل کشور وارد شوند مردم نیز به سمت آن کالا گرایش پیدا خواهند کرد اما اگر این کالاها به داخل کشور وارد نشود مردم نیز به طور طبیعی به سمت استفاده از کالاهای داخلی خواهند رفت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیرباز در رابطه با تشکیل قاچاق در صورت جلوگیری از واردات اظهار داشت: علی رغم تمام کارهایی که برای مبارزه با قاچاق انجام می شود اما طبق آمار های رسمی مشاهده می شود میلیاردها تومان کالای قاچاق وارد کشور می شود در حالیکه مشابه داخلی آن وجود دارد.

دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هر چقدر که می تون باید برای این کار هزینه کرد و باید توسط گمرک، وزارت اقتصاد ودارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ستاد مبارزه با کالای قاچاق می توانند با همکاری همدیگر به راحتی از پدیده قاچاق جلوگیری بعمل آورند.

 وی افزود: کارهای دیگری که در این رابطه می توان انجام داد کارهای فرهنگی مثل خطبه های نماز جمعه، صدا و سیما، فیلم، فضای مجازی و رسانه ها می توانند تاثیری مستقیم در جا افتادن این فرهنگ که همه ما از کالاهای تولید داخل کشور استفاده کنیم و اگر چه شاید از نظر مرغوبیت از کالاهای خارجی کیفیت پایین تری داشته باشد ما باید از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیرباز در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم از کالای خارجی استفاده کنند نقطه مقابل آن بیکار شدن جوانان کشور است، در این راه دولت نیز با بالا بردن تعرفه ها باید از  ورود کالاهای خارجی جلوگیری کند.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید