12:38|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1396 - 01:32
کد خبر: 6587

زمین متعلق به خیابان حکیم نظامی شخصی بوده و ملک کاربری مسکونی دارد

زمین در مالکیت دولت نیست و برای تبدیل شدن به فضای سبز باید کاربری زمین توسط کمیسیون ماده 5 تغییر داده شود.

زمین متعلق به خیابان حکیم نظامی شخصی بوده و ملک کاربری  مسکونی دارد

رسول اصغرزاده، عضو شورای شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص زمین موجود در خیابان حکیم نظامی گفت: ملک شخصی بوده، کاربری این زمین نیز  مسکونی است ولی به دلیل اینکه این منطقه از شهر نیاز به فضای سبز دارد شورای شهر یک مصوبه به شهرداری فرستاده ایم تا از تفکیک قانونی و غیر قانونی آن ملک جلوگیری کند.

وی افزود: در این مصوبه ارسال شده به شهرداری ذکر کرده ایم که این ملک را از مالک خریداری کرده یا بصورت نقدی با پرداخت هزینه  یا معاوضه با یک زمین در منطقه دیگر این  زمین را به مالکیت شهرداری در بیاورد تا بتوانیم ملک را تبدیل به فضای سبز یا فضای تفریحی کنیم.

اصغرزاده ادامه داد: زمین متعلق به اشخاص می باشد، زمین خاری در این ملک وجود ندارد و مالک خود در آن زمین مشغول می باشد، برای تبدیل شدن این ملک به فضای سبز باید کمیسیون ماده 5 ان زمین را تغییر دهد، خوشبختانه نظر همه اعضا نسبت به تغییر به فضای سبز مثبت می باشد اما برای تبدیل به فضای سبز باید با صاحب ملک وارد معامله شویم.

وی خاطر نشان کرد: هر زمانی که شهرداری اقدام به تغییر مالکیت زمین کند ما زمین را به فضای سبز یا تفریحی و فرهنگی تبدیل میکنیم که امیدواریم شهرداری به زودی با مالک وارد معامله شده و این کار نتیجه بخش باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید