14:12|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1396 - 01:08
کد خبر: 6579

ریزگردهای جاده شهید کلانتری از کوه زنبیل سرچشمه می گیرد

ریزگردهایی که در جنوب و شمال استان وجود دارد توسط محیط زیست در نقاط داخل محدوده حفاظت شده و خارج منطقه حفاظت شده شناسایی شده است.

ریزگردهای جاده شهید کلانتری از کوه زنبیل سرچشمه می گیرد

فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دیاچه ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه اظهار داشت: با توجه به گزارش های رسیده ریزگردهای دریاچه ارومیه در جاده شهید کلانتری از کوه زنبیل که به صورت غیر اصولی از آن استفاده می شود سرچشمه می گیرد و پیگیر آن هستیم تا از آن بصورت مهندسی برداشت شود.

وی ادامه داد: ریزگردهایی که در جنوب و شمال استان وجود دارد توسط محیط زیست در نقاط داخل محدوده حفاظت شده و خارج منطقه حفاظت شده شناسایی شده است و مهار این ریزگردها در اعتبارات سال 96 در اولویت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در رابطه با تکذیب شدن آمار احیای دریاچه توسط برخی از مسئولان گفت: آماری که ارائه می شود آمار شرکت آب منطقه ای است و تنها سازمانی که آمار دقیق دریاچه را بدست می آورد آب نیرو است که این این شرکت نیز این عمل را به شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واگذار کرده است.

سرخوش تصریح کرد: در رابطه با احیا دریاچه هم اکنون زمان تابستان و گرما است  و امسال در حوضه آبریز دریاچه 34% کاهش ورود آب به دریاچه را داشتیم و همچنین نسبت به سال گذشته 2 در جه سلسیوس نیز دمای هوای افزایش یافته است که تبخیر آب را افزایش می دهد و  عمل  تبخیر آب دریاچه نیز بر اثر گرمای هوا نیز طبیعی می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرار است تمامی دستگاه های اجرائی با حداکثر توان خود کار کنند تا نقشه 10 ساله ای که وجود دارد به جایگاه خود برسانند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید