11:48|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1396 - 01:11
کد خبر: 6555

دانش آموزان و دانشجویان به شرط داشتن معافیت تحصیلی می توانند به سفر خارج از کشور بروند

کشوری قانون مند و پایدار است که از ارتش و نیروی انتظامی و مسلح قوی برخوردار و داشتن این امر مستلزم وجود نیروی انسانی قدرتمند است که با پرورش سربازان خوب محقق می شود.

دانش آموزان و دانشجویان به شرط داشتن معافیت تحصیلی می توانند به سفر خارج از کشور بروند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرهنگ حبیب جعفر زاده معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: کشوری قانون مند و پایدار است که از ارتش و نیروی انتظامی و مسلح قوی برخوردار و داشتن این امر مستلزم وجود نیروی انسانی قدرتمند است که با پرورش سربازان خوب محقق می شود.

وی در این نشست خبری اظهار داشت: دانش آموزان بعد از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام باید تعیین تکلیف کنند و با اخذ معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع مورد نظر اقدام کنند، همچنین این دانش آموزان در صورت داشتن غیبت به هیچ وجه نمی توانند برای معافیت تحصیلی اقدام کنند.

این مقام افزود: دانش آموزانی که معافیت تحصیلی دارند  می توانند به خارج از کشور سفر داشته باشند و همچنین فرقی ندارد که این سفر به چه منظور باشد.

سرهنگ جعفر زاده در خصوص خرید خدمت سربازی عنوان داشت: از ۱۶ اردیبهشت ماه امسال طرح خرید خدمت سربازی شروع شده است و بر اساس امتیاز سال ۹۶ کلیه مشمولین غایب تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ثبت نامی در طرح می توانند از ۵۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.

وی در خصوص استخدام مشمولین خاطر نشان کرد: طبق ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارت خانه ها که موسسات دولت و وابسته دولت برای هریک از افراد بار اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه تا یک سال و بارهای بعدی از انفصال دائم از کارهای دولتی محکوم می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: مشمولان در حال تحصیل  با داشتن معافیت تحصیلی و نداشتن غیبت از نیمه دوم تیرماه بدون مراجعه به معاونت وظیفه عمومی می توانند بصورت اینترنتی درخواست صدور مجوز جهت دریافت گذرنامه نمایند و همچنین  مشمولانی که تاریخ اعزام آن ها ۱۹ تیرماه جاری است می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به درخواست تمدید اعزام خود اقدام کنند و سازمان هم بر اساس شرایط از یک دوره تا چند دوره تمدید خواهد کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید