21:25|دوشنبه, آذر 05 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 14:37
کد خبر: 4977

شبکه های استانی باید با ۲۱۷ شبکه معاند مقابله کنند

معاون امور استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر شبکه های استانی امروز باید با ۲۱۷ شبکه معاند و نامحرم با روشنگری مقابله کنند.

شبکه های استانی باید با ۲۱۷ شبکه معاند مقابله کنند

به گزارش باریش نیوز،علی دارابی بعد از ظهر سه شنبه در نخستین نشست رشد و تعالی مراکز صدا وسیمای کشور در ارومیه افزود: امروز رقابت شبکه های استانی به رقابت با یکدیگر و شبکه های ملی ختم نمی شود بلکه باید با باز تعریف آنتن و کنداکتور به مقابله جدی و برنامه ریزی شده با شبکه های فارسی زبان ماهوراه ای بپردازند که ایمان و اعتقادات جامعه بویژه جوانان را هدف گرفته اند.

وی ادامه داد: این رقابت کار بسیار سختی است و مدیران کل مراکز و برنامه سازان باید در اجرای ۱۵ اقدام تعریف شده معاونت امور استانها که بصورت دستور العمل ارسال گردیده، اهتمام ویژه داشته و برنامه های جدیدی در این راستا ارائه کنند.

معاون امور استانها رسانه ملی خطاب به مدیران رسانه ملی در استانها تاکید کرد:هم اکنون چهره عوامل ضد انقلاب توسط رسانه های بیگانه در حال تطهیر است که ما وظیفه داریم چهره واقعی آنان را به جوانان نمایان کنیم.

وی برنامه های چالشی، مستند و نمایشی و نشاط آور را نیاز امروز جامعه برشمردو خاطر نشان کرد: رسانه ملی بنا به فرموده مقام معظم رهبری در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد و و شما افسران و فرماندهان خط مقدم این جنگ رسانه ای باید در استودیوها با تولیدات فاخر و ارزشمند خود به مقابله با این هجمه ها بپردازید.

فرصت یک ماه مدیران کل مراکز استانها برای تغییر برنامه های رادیویی و تلویزیونی

معاون امور استانها سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیران کل مراکز یک ماه فرصت دارند با توجه به محدودیتهای اعتباری و مالی سازمان برنامه ریزی خود را نسبت به تغییر  در برنامه های رادیوی و تلویزیونی ارائه کرده و باید نتیجه ملموس این تغییرات طی پنج  ماه آینده در آنتن شبکه های استانی دیده شود.

دارابی تعامل با دستگاهها و نهادهای دولتی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: هدف اصلی در برنامه سازی اصلاح و رفع نواقص است و نقدها باید بصورت مشفقانه ارائه شود و از تخریب بصورت جدی در برنامه ها پرهیز شود.

وی شناسایی مسائل و مزایای نسبی استانها  و ارائه پیوست رسانه ای آن مسائل را اصلی ترین وظایف مدیران کل مراکز صدا و سیما برشمرد و خاطر نشان کرد: گفتمان رسانه ملی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید گفتمان امید و آگاهی و پیشرفت باشد و از هر گونه سیاه نمایی در رسانه پرهیز شود.

وی تقویت سواد رسانه ای و حرفه ای شدن رسانه ملی را بسیار ضروری بر شمرد و گفت: با توجه به ورود فضای مجازی و تاکید رهبر معظم انقلاب برای ورود و استفاده از این ظرفیت می بایست با درک صحیح مختصات فضای مجازی و باز تعریف شبکه و کنداکتور گامهای مهم و اساسی در فعالیت حرفه ای برداشته شود.

ضرورت تشکیل اتاق فکر در مراکز صداو سیمای کشور

معاون امور استانهای سازمان از مدیران مراکز خواست با برگزاری جلسات متعدد زمینه تعامل با نخبگان و صاحب نظران در استانها را فراهم کنند و با تشکیل شورای راهبردی و اتاق فکر در مراکز راههای مطلوب جذب مشارکت صاحبان خرد و اندیشه در کارها را فراهم نماید.

دارابی اهمیت و جایگاه کار و کارآفرینی، همکاری بایسته با شبکه شما، همکاری با قوای سه گانه، تولید برنامه های طنز و شاد مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در این راستا معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب به جامعه به ویژه نسل جوان و ترغیب مردم با نمایش و اطلاع رسانی دستاوردهای دولت و توجه به گنجینه آرشیو، ساعات طلایی بخش و تولید برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل مرکز آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارش از روند امور مرکز به تشریح ویژگیهای منحصر بفرد و جایگاه استان در ابعاد مختلف پرداخت و خاطر نشان کرد: صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی به عنوان نخستین مرکز تلویزیونی پس از تهران یکی از درخشان ترین مراکزرادیویی و تلویزیونی کشور بشمار می رود.

مسعود مجرد یاد آور شد: این مرکز با بهره مندی از ظرفیت نیروهای خلاق و توانمند، توانسته به چهار زبان فارسی، آذری، کردی و آشوری  طیف گسترده ای از مخاطبان را در این استان تحت پوشش برنامه های خود قرار دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید