15:30|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1395 - 01:37
کد خبر: 4797

۷۰درصدفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای تقاضا محور بوده و ۷۰ درصد فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار می شوند.

۷۰درصدفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

به گزارش باریش نیوز، مسعود شفیعی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور شامل ۱۷۰ دانشکده و دانشگاه به همراه ۱۸۰ هزار دانشجو است افزود: مردان دو سوم دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش ها و جشنواره های قرآنی، فرهنگی و هنری را ایجاد فضای همکاری، مساعدت و همدلی و ترویج فرهنگ قرآنی برشمرد و عنوان کرد: ایجاد شور، نشاط، آرامش و امنیت فکری در قشر دانشجو را ضروری است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران گفت: قرآن محور اصلی بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ایران است و بقیه رویدادها با رویکرد قرآن محوری در این جشنواره پیگیری می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه در این جشنواره که مزین به قرآن بوده هنر و قرآن را کنار هم می‌توان دید که شاخصه بسیار مهمی است افزود: بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و قرآنی دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور در سه رشته قرآن و معارف اسلامی، رشته های هنری و رشته های فناوری برگزار می شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی با محوریت قرآنی زمینه ساز ترویج آموزه و فرهنگ قرآنی در جامعه است گفت: اگر دانشجویان در کنار سایر اقشار جامعه قرار گرفته و قرآن را در قلوب خود جاری و ساری سازند به طور حتم آینده‌ای بهتر برای جامعه اسلامی رقم خورده و مرز بندگی در جامعه رعایت می‌شود.

آیت الله عسگر دیرباز با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی عنوان کرد: استان به دلیل مرزی بودن همواره در راس هجمه های فرهنگی قرار گرفته و در این راه نیز شهدای زیادی تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با تاکید بر توجه برتوسعه فعالیت های فرهنگی در این استان عنوان کرد: مسایل و مشکلات پیش روی فرهنگی در استان نشان دهنده لزوم توجه ویژه مسئولان به افزایش فعالیت های فرهنگی به خصوص با تلاش قشر فرهیخته و دانشجو در جامعه است.

دیرباز با بیان اینکه محبت الهی از طریق انس، تدبیر، روخوانی و تفسیر قرآن در قلوب جاری می‌شود تصریح کرد: تمام هدف و دغدغه مسئولان بهبود شرایط جامعه نهادینه کردن فرهنگ صحیح در آن باشد که این کار جز با کمک همگانی به ویژه قشر دانشگاهی ممکن نمی‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید