23:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 16:13
کد خبر: 2993

افزایش ۸ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه/امید به دریاچه بازگشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از افزایش هشت سانتی متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته خبر داد.

افزایش ۸ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه/امید به دریاچه بازگشت

به گزارش  باریش نیوز ، حمید قاسمی صبح پنج شنبه در بازدید از روند احیای دریاچه ارومیه به خبرنگاران گفت: به لطف خدا و بارش های خوب و با تلاش ستاد احیای دریاچه ارومیه، امید به دریاچه بازگشته و شرایط دریاچه بهبود و تثبیت شده است.

وی سپس با تاکید بر اینکه میزان بارش سال جاری حدود ۸ درصد کمتر از سال گذشته بوده است، گفت: شرایط فعلی دریاچه ارومیه حاکی از روند بهبود وضعیت و احیای آن دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه میزان آب های ورودی به دریاچه افزایش یافته است، اظهار داشت: اقدامات حمایتی و فعالیت های ستاد احیای دریاچه ارومیه همچون آزاد سازی بخشی از آبهای پشت سدها و اصلاح مسیر رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه در این روند مثبت دریاچه نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه همه این موارد نشان می دهد که اقدامات دوره تثبیت دریاچه مفید بوده است، گفت: باید این روند مثبت تداوم یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی سپس افزود: هم اکنون تراز سطح آب ۱۲۷۰.۷۵ است که در زمان مشابه سال گذشته ۱۲۷۰.۶۷ بوده است که این نشانگر افزایش ارتفاع آن در حدود هشت سانتی متر است.

مهر

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید