21:16|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 14:07
کد خبر: 2991

سیل در آذربایجان غربی یک قربانی گرفت

امیرعباس جعفری روز چهارشنبه  افزود: این فرد در داخل یک دستگاه خودروی جیپ بوده که به علت توانایی نداشتن در کنترل خودرو به داخل رودخانه سقوط کرده و جان خود را از دست داد.
وی گفت: اکنون بیشترین مشکل ناشی از سیل که به علت بارندگی های اخیر در این استان به وقوع پیوسته، متعلق به طغیان جریان آب رودخانه های سیمینه رود و زرینه 

سیل در آذربایجان غربی یک قربانی گرفت

 

به گزارش  باریش نیوز ،امیرعباس جعفری روز چهارشنبه  افزود: این فرد در داخل یک دستگاه خودروی جیپ بوده که به علت توانایی نداشتن در کنترل خودرو به داخل رودخانه سقوط کرده و جان خود را از دست داد.
وی گفت: اکنون بیشترین مشکل ناشی از سیل که به علت بارندگی های اخیر در این استان به وقوع پیوسته، متعلق به طغیان جریان آب رودخانه های سیمینه رود و زرینه رود در میاندوآب و رودخانه مهاباد است.
جعفری افزود: به علت سرریز شدن آب سدهای مهاباد و شهید کاظمی میاندوآب میزان آب رهاسازی شده از این سدها افزایش پیدا کرده و این امر موجب افزایش سطح آب این رودخانه ها شده است.
وی با بیان اینکه میزان بالا آمدن آب این رودخانه ها در ۱۰ سال اخیر بی سابقه است، اظهار کرد: یک تیم متشکل از کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرائی استان به شهرستان میاندوآب که بیشترین خسارات را در این سیل ها متحمل شده، اعزام شد که در حال بررسی وضعیت هستند.
جعفری افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، سیل به یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغ های شهرستان میاندوآب خسارت وارد کرده و موجب آبگرفتگی ۱۵ واحد مسکونی در روستای داش تپه این شهرستان شده است.
وی گفت: خسارت های احتمالی وارده از طغیان آب سیمینه رود بوکان نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی میزان خسارات اولیه ناشی از سیل در این مناطق را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: خوشبختانه با توجه به اتصال رودخانه های سیمینه و زرینه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه که سال گذشته با ایجاد یک کانال انتقال به بهره برداری رسید، تمامی آب این رودخانه ها به دریاچه ارومیه انتقال پیدا می کند به طوری که در روزهای اخیر ارتفاع آب این دریاچه هفت سانتی متر افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: از ابتدای وقوع سیل در استان اکیپ های امدادی و مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمده و اقدام های لازم برای امداد رسانی را در دستور کار خود قرار داده اند.
ورود یک سامانه قوی بارش زا به آذربایجان غربی در روزهای گذشته موجب بارش های خوبی در بیشتر مناطق استان به ویژه شهرستان های جنوبی استان شده که این امر موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سرریز شدن سدهای این مناطق شده است.
طغیان آب این رودخانه ها هر چند مشکلاتی برای مردم و به ویژه روستائیان به وجود آورده، ولی موجب خوشحالی آنها از نزولات آسمانی شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید