02:55|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 11:36
کد خبر: 2605

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مهمان پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از حضور آذربایجان غربی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران خبر داد و گفت: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مهمان این نمایشگاه است.

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مهمان پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

رحمان وهاب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از حضور آذربایجان غربی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با عنوان محیط زیست در تهران دایر شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری استان از امروز تا 13 اسفندماه مهمان این نمایشگاه خواهد بود، تصریح کرد: طرح‌هایی که آذربایجان غربی با خود به این نمایشگاه برده شامل طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه این نمایشگاه تا 13 اسفندماه ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: بخشی از طرح‌های نجات بخشی دریاچه ارومیه به منابع طبیعی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نهال کاری، کنترل هرز آب، مراقبت و نگهداری جنگل‌های موجود، قرق و کاشت بادشکن شامل طرح‌های نجات بخشی دریاچه ارومیه توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وهاب‌زاده با اشاره به میزان اعتباری که در این زمینه تخصیص یافته است، اعلام کرد: امسال 13 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های نجات بخشی در حوزه آبخیزداری تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی احداث ایستگاه سنجش، پایش و ساماندهی مدیریت چرا در مراتع به ویژه در اطراف دریاچه ارومیه را از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام این اداره در زمینه احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید