04:07|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1402 - 20:59
کد خبر: 18701

گزارش استاندار آذربایجان غربی به مردم

استاندار آذربایجان‌غربی به مردم استان از عملکرد دولت گزارش داد.
گزارش استاندار آذربایجان غربی به مردم

استاندار آذربایجان‌غربی امروز در بین دو نماز در مصلای امام خمینی ارومیه با تبریک ایام الله دهه فجر از عملکرد دولت سیزدهم به مردم استان گزارش داد: و گفت: امروز با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های ظالمانه شاهد پیشرفت‌های بزرگی در کشورمان هستیم به نحوی که سیستم دفاعی، موشکی و امنیت آن زبان‌زد جهانیان است.

محمدصادق معتمدیان افزود: در هشت سال دفاع مقدس سنگر مرز‌های ایران اسلامی در جنگ با رژیم بعثی بود، اما امروز سنگر‌های دفاعی ما در سواحل دریای مدیترانه است که نشان از نقش کشورمان در خاورمیانه و قدرت جبهه مقاومت در منطقه است.

وی سپس با اشاره به ارتقای شاخص‌های محرومیت زدایی  در استان آذربایجان غربی افزود: در دولت سیزدهم خدمتگزاران ایران اسلامی در آذربایجان‌غربی به دنبال اجرای زیرساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های اشتغال، محرومیت‌زدایی، اقتصادی است به نحوی که با ۱۰ پله ارتقا در شاخص‌ها توانستیم به مردم این جامعه خدمت خود را در حوزه اشتغال و فعال کردن واحد‌های راکد تولیدی نشان دهیم.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: امروز با تمرکز بر معادن استانی تبدیل به یکی از قطب‌های معادنی در کشورمان شدیم چرا که این استان معادن مهمی دارد که جزو ثروتمندترین استان‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سبقه تاریخی آذربایجان‌غربی در حوزه کریدور تجاری افزود: ۲۵ درصد گمرک‌های کشوری در این استان است که روز به روز سعی در ارتقا شاخص‌های گمرکی و اقتصادی این استان هستیم.

معتمدیان با اشاره به ارائه خدمات انشعاب گاز افزود: در سطح استان تمامی مناطق و شهر‌ها امکان اتصال به شبکه سراسری گاز هستند و در این بین یک هزار و ۸۹۵ روستا نیز متصل به شبکه گاز هستند.

این مقام ارشد در استان ادامه داد: در دولت سیزدهم ۵۶۲ روستای آذربایجان غربی متصل به شبکه گاز شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ارتقا سطح پوشش اینترنت گفت: ۴۱۲ روستای این استان در دولت سیزدهم به شبکه اینترنتی وصل شده و به زودی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به این شبکه متصل می‌شوند.

وی افزود: به بیش از پنج هزار کلاس درس نیاز داریم تا به میانگین کشوری برسیم که خوشبختانه ۷۹۳ کلاس درس در این ایام به بهره برداری رسیده و تعداد زیاد کلاس درس نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

معتمدیان با اشاره به حوزه سلامت گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی رسیدن به ضریب نفوذ حوزه سلامت در حوزه بهداشت و درمان کشوری است و از این رو شاهد افتتاح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در سطح استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان امروز کارگاه بزرگ راه‌سازی است گفت: یکی از محور‌های توسعه استان توجه به راه‌ها است که برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در حال اجرا است و شاهد تحولی بزرگی در حوزه راه‌های استانی هستیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه گفت: یکی از آرزو‌های دیرینه مردم این منطقه تبدیل شهرستان ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی بود که خوشبختانه همزمان با دهه فجر امسال با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، منطقه ویژه اقتصادی سرو و ارومیه کلنگ زنی شد تا از این طریق ضمن داشتن زیرساخت‌های لازم از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ اقتصادی بهره‌مند شویم.

معتمدیان با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند گفت: امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، سلامت و رقابت استوار چهار رکن اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند است.

سخنران بین دو نماز ارومیه با دعوت از مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: مشارکت مردمی نشان از پاسداری از حقوق خود و دفاع از حریم انقلاب اسلامی است که در این روز تاریخ ساز حماسه‌ای دیگر به دستان مردم ثبت خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی سپس با اشاره به گلایه مردم ارومیه از شدت ترافیک این شهر اظهار کرد: برای کنترل ترافیک شهری نیاز به یک سند جامع مطالعاتی ترافیک شهری است که تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری را می‌طلبد.

معتمدیان افزود: سند جامعه مطالعاتی ترافیک ارومیه نیاز به بروزرسانی دارد که با توجه به نیاز‌های این شهرستان تمامی شاخص‌ها و محور‌های آن ارتقا یابد و با اتمام مطالعات که در سفر سال آینده رییس جمهوری به آذربایجان‌غربی بتوانیم اعتبارات لازم در این خصوص را جذب کنیم.| باشگاه خبرنگاران جوان

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید