17:55|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1402 - 11:06
کد خبر: 18697

بهبود شاخص‌های مختلف توسعه در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: هدف از اجرای طرح های عمرانی در بخش های گوناگون، عبور از میانگین کشوری در همه شهرستان ها و به تبع آن در استان است
بهبود شاخص‌های مختلف توسعه در آذربایجان‌غربی

 محمدصادق معتمدیان در جمع مردم شهرستان نقده با اشاره به بهبود شاخص های مختلف توسعه در ۲.۵ سال گذشته در استانافزود: دولت سیزدهم تمرکز ویژه ای بر عدالت محوری و محرومیت زدایی داشته و در سطح آذربایجان غربی نیز این امر را دنبال می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در نقاط مختلف آذربایجان غربی و به ویژه شهرستان نقده، اضافه کرد: با اجرای این طرح ها، این شهرستان در برخی از شاخص ها از میانگین استانی و کشوری فراتر رفته است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیاری از پروژه های توسعه شهرستان نقده به اتمام رسیده، افزود: این شهرستان در بسیاری از موارد در صدر شاخص های توسعه قرار دارد.

معتمدیان همچنین خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی شاخص برخورداری از گاز در روستاها ۸۵ درصد بوده و این رقم در نقده به ۹۵ درصد می رسد.

وی در ادامه از توسعه اینترنت در ۴۱۲ روستای آذربایجان غربی در مدت فعالیت دولت سیزدهم خبر داده و افزود: به دنبال توسعه فیبر نوری به کسب و کارها و منازل هستیم تا زمینه استفاده صاحبان مشاغل از این ظرفیت ایجاد شود.

استاندار آذربایجان غربی به در حال اتمام بودن کار ساخت بیمارستان نقده نیز اشاره کرده و یادآور شد: امیدواریم با تجهیز سریع تر این بیمارستان، زمینه استفاده مردم شهرستان، مردم منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت توریسم درمانی در این مرکز فراهم شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه زیرساخت های آبرسانی حوضه به حوضه به دریاچه ارومیه به خوبی اجرایی شده، افزود: ما همه توان عملیاتی خود را در این خصوص به کار گرفته و زمینه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را فراهم کرده ایم و ابتدا موضوع تثبیت و سپس احیای دریاچه را دنبال می کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر مردمی سازی طرح های احیای دریاچه ارومیه به عنوان دغدغه همه مردم ایران، اظهار داشت: هیچ طرحی درخصوص دریاچه ارومیه اجرا نخواهد شد مگر این که منافع مردم حفظ شود.

استاندار آذربایجان غربی به جانفشانی و ایثار مردم نقده در طول دوران انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده و افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال اختلاف افکنی بوده اند و در این وضعیت وظیفه یکایک ما وحدت است.

معتمدیان در پایان با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای حضور در عتبات عالیات، از همراهی مردم نقده در مسیر خدمت به زوار قدردانی کرده و گفت: به برکت اربعین، پروژه های قابل توجهی در منطقه انجام شده تا زمینه عبور زائران بیشتر فراهم شود و در طول سال نیز بتوانیم زوار را از این مرز به عتبات عالیات اعزام کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید