18:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 23 دی 1402 - 12:56
کد خبر: 18654

جستجوی کوهنوردان مفقودی در ارتفاعات اشنویه

فرماندار اشنویه از ادامه جستجوی کوهنوردان گم شده در ارتفاعات رندوله این شهرستان با ۲ تیم کوهنوردی خبرداد.
جستجوی کوهنوردان مفقودی در ارتفاعات اشنویه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرماندار اشنویه گفت: جستجوی کوهنوردان گم شده  در بهمن ارتفاعات  رندوله  این شهرستان در دومین روز با ۲ تیم کوهنوردی ۱۸ و ۱۵ نفره آغاز شد.

  ترابی در این خصوص گفت : عملیات جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن در ارتفاعات «رندوله» این شهرستان شب گذشته تا ساعت ۱۲ نیمه شب ادامه داشت و امروز صبح هم با وجود بارش برف و کولاک شدید با حضور ۲ تیم مجهز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تیم های جستجو دیشب ۲ نفر از اعضای این تیم‌ کوهنوردی گرفتار در بهمن را پیدا کردند و تلاش‌ها برای یافتن سایر افراد با اعزام تیم گروه کوهنوردی جدید که از دیگر شهرها خود را به اشنویه رساندند، ادامه دارد.

فرماندار اشنویه گفت: به دلیل بارش برف و کولاک شدید در این منطقه امکان امداد رسانی هوایی وجود ندارد و تیم‌ها برای صعود به ارتفاعات «ره‌ندوله» در نزدیکی روستاهای «آلکاوی» و «زمی» با ایجاد یک کمپ موقت مستقر شدند.

وی از شهروندان خواست با توجه به ازدحام جمعیت در این منطقه و نامساعد شدن شرایط جوی از تردد در مسیرهای منتهی به این منطقه خودداری کنند و اجازه دهند تیم های امداد و نجات کار جست و جو را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون بارش برف در این شهرستان تداوم دارد و ارتفاع آن به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده است و ماموران راهداری مشغول برفروبی مسیرهای بین شهری و روستایی این شهرستان هستند.

روز گذشته پنج کوهنورد در ارتفاعات کوه «رندوله» اشنویه در بهمن گرفتار و مفقود شدند که اقدامات امدادی برای یافتن آنها در حال انجام است.

منطقة کوهستانی «رندوله» و «بابوله» در پنج کیلومتری غرب شهر اشنویه و نزدیکی مرز ایران با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید