17:14|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 دی 1402 - 12:38
کد خبر: 18653

برفروبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان با تلاش ٩١ نفر از راهداران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
برفروبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ایرج دست نشان با اشاره به بارش برف و برف روبی جاده‌های مواصلاتی استان طی ٢۴ ساعت گذشته گفت: با فعالیت بی وقفه راهداران در محور های مواصلاتی اصلی سراسر استان بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و راهداران یک هزار و ٧۴ کیلومتر از این محور ها را برف روبی کنند. 
 

وی در ادامه با توجه به تلاش بی‌وقفه راهداران ادامه داد: طی ٢۴ گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از راهداران با ۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و  ۶٧٠ تن شن و ماسه جهت جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودرو ها، محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی و ترددها را تسهیل کردند.
 

 دست نشان با توجه به اهمیت ایمنی سفر خاطر نشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند. 
 

 وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ محور روستایی براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود که  در حال حاضر راه این  تعداد روستا با فعالیت ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨ نفر از راهداران بازگشا یی شده است.
 

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای  می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می گیرد استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید