13:31|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1402 - 09:56
کد خبر: 18638
13 دی ماه، چهارمین سالگرد سردار دلهاست

سردار سلیمانی، نامی فراتر از مرزها

جهان، مرگ مردان بزرگ و ژنرال های بزرگ را بارها و بارها به خود دیده است، اما شهادت سردار سلیمانی از جنس دیگری است؛ فارغ از ماتم و سوگواری مردم ایران و دوستان و همپیمانان خارجی، حتی دشمنانش و به ویژه قاتلانش نیز اگر از این رویداد ناراحت نباشند، نگرانند.
سردار سلیمانی، نامی فراتر از مرزها

به گزارش باریش نیوز، جهان، مرگ مردان بزرگ و ژنرال های بزرگ را بارها و بارها به خود دیده است، اما شهادت سردار سلیمانی از جنس دیگری است؛ فارغ از ماتم و سوگواری مردم ایران و دوستان و همپیمانان خارجی، حتی دشمنانش و به ویژه قاتلانش نیز اگر از این رویداد ناراحت نباشند، نگرانند.

سردار شهید قاسم سلیمانی، چهره ای بین المللی بود که نقش وی در فرونشاندن توطئه های منطقه ای بر کسی پوشیده نیست؛ آن زمان که دولت های عراق و سوریه از دست داعش به تنگ آمده بود و هر آن بیم سقوط آن ها به دست این گروه تروریستی می رفت، این قاسم سلیمانی بود که شبانه و بی هیچ هیاهویی به بغداد و ساعاتی بعد به دمشق رفت و با فرماندهی متمرکز در همان ساعات اولیه، داعش و داعشیان را عقب راند و در جنگی که برای قاسم سلیمانی جنگ دیده، نه جنگ، بلکه مشق جنگ بود، طومار داعشیان را درهم پیچید؛ آن چنان که حتی خالقان داعش که خود نیز ار دست‌شان به ستوه آمده بودند، در خفا سلیمانی را تحسین کردند.

سردار شهید سلیمانی، اگرچه دشمنان خارجی و تشنه به خون زیادی داشت، اما دشمنانش نیز با احترام از او یاد می کردند و نقش غیرقابل انکار او در ثبات منطقه ای و مقابله با ترورریسم را نمی توانستند انکار کنند.

نقل است که در اوج مذاکرات هسته ای، وقتی دولت های عرب منطقه به جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا، فشار می آورند که چرا در مقابل ایران کوتاه می آیید، وی در جواب با طعنه و تحقیر می گوید: "کدام یک از شماها فردی چون قاسم سلیمانی دارید؟".

امروز ایران در عزای چهارمین سالگرد سردارش، سوگوار است و قاتلانش نیز نگران و بی خواب؛ چون می دانند که چه کار خطرناکی را آغاز کرده اند و شعله به انبار باروت انداخته اند؛ کاری که آنها با داعش و تروریسم با هزینه میلیاردها دلار نمی توانستند بکنند، سردار قاسم سلیمانی با تکیه بر نیروهای مردمی منطقه با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری به انجام می رساند.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید؛ این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید