14:49|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1402 - 11:44
کد خبر: 18559

اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان غربی

بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان غربی برگزار شد.
اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار" مدرسه ایمن- جامعه تاب آور " همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس استان با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

حمید محبوبی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  در حاشیه برگزاری این مانور در مدرسه دخترانه فاطمیه ارومیه افزود: امسال بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد مدرسه ایمن – جامعه تاب آور برگزار شد که ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان تهمیداتی اندیشیده شد تا سطح آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس یه عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحد‌های همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این آیین نمادین اظهار کرد: امسال در این مانور که با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور در راستای ارتقای آمادگی برگزار شد آموزش‌های لازم هم به دانش آموزان استان توسط مربیان و اعضای جمعیت هلال احمر ارائه شد تا سطح آمادگی مدارس افزایش یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت در مواقع بحران استفاده شود.

 غلامرضا فدوی ادامه داد: آنچه که در مدراس پیگیری می‌شود، پرداختن به همه ساختارهای ششگانه تربیتی سند تحول است که امروز پیگیر آن هستیم تا در کنار تربیت علمی آنان تربیت سیاسی و اجتماعی کودکان و نوجوانان پیگیری و محقق شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از مناطق پرحادثه و زلزله خیز در جهان است و همیشه شاهد لرزه‌های بزرگ و کوچک در کشور و منطقه هستیم، گفت: این مانور بزرگترین فعالیت همگانی در کشور محسوب می‌شود که در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: این نوع مانور‌های شبیه سازی شده و آموزش‌ها در کاهش خسارت‌ها در مواقع بحرانی نقش مهمی دارد که لازم است دانش آموزان همیشه در بستر مدارس از آمادگی خاص برخوردار باشند و موارد ایمنی مرتب یاد اوری شود.

فدوی با بیان اینکه دانش آموزان جمع کثیری از جامعه را تشکیل می‌دهند اضافه کرد: در کتاب‌های درسی در این باره محتوا و مطالبی درج شده است که در راستای ارتقای ایمنی می‌تواند تاثیر گذار باشد و اینکه این آموخته‌ها در شرایط عادی و واقعی بکار گرفته شود بسیار مهم است.

وی گفت: زمانی جامعه ما تاب آور می‌شود که افراد جامعه نسبت به این مساله آگاهی داشته باشند و بستر برای تمرین و ممارست‌ها فراهم باشد.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه است که در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استان در حال آموزش هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید