03:34|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1402 - 09:08
کد خبر: 18510

تکیه بر وجوه مشترک احزاب عاملی برای تسریع در توسعه آذربایجان‌غربی است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وجوه مشترک احزاب در صورت عمق بخشی می‌تواند مسیر توسعه استان را تسهیل کرده و مسیر اعتلا در بخش های مختلف را فراهم کند.
تکیه بر وجوه مشترک احزاب عاملی برای تسریع در توسعه آذربایجان‌غربی است

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع دبیران احزاب آذربایجان غربی افزود: احزاب جایگاه سیاسی موفقی در دوره‌های مختلف داشته‌اند و امید است با عمق بخشی بر این فعالیت‌ها، شاهد تمرکز احزاب در همه حوزه ها باشیم نه آنکه این فعالیت فقط در دوره انتخابات خلاصه شود.

وی با بیان اینکه توجه به احزاب سیاسی یکی از محورهای دولت سیزدهم است، اضافه کرد: از جلسات تخصصی با احزاب سیاسی استقبال و از فعالیت قانونی احزاب قانونی هم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مصداق های بارز فعالیت‌های احزاب است، ادامه داد: بهار فعالیت احزاب در دوران انتخابات است اما باید این فعالیت‌ها و حضور همیشگی باشد و درخت توسعه فعالیت‌های حزبی ترمیم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ایران اقیانوسی از احزاب سیاسی است، اظهار کرد: احزاب مختلف و گوناگونی در کشورمان فعالیت دارند اما عمق‌بخشی به این فعالیت‌ها نیاز به تلاش‌های روزافزونی است که می‌توان با آموزش‌های لازم بر اساس منشور اخلاقی، فعالیت‌های حزبی را در جامعه آموزش و توسعه داد.

معتمدیان گفت: متاسفانه عدم تربیت درست سیاسی موجب بروز بی‌اخلاقی و بد اخلاقی در فضای سیاسی و رسانه‌ای می‌شود در حالی که نباید اینگونه باشد و فعال بودن خانه احزاب باید در قالب منشور اخلاقی باشد.

وی با اشاره به تلاش دولت در راستای توسعه آذربایجان غربی افزود: امروز این استان شاهد پایین‌ترین نرخ بیکاری با رقم ۵.۱ درصد در کشور است اما جامعه تشنه اخبار منفی است و این فعالیت‌های مثبت در میان سیاسیون و احزاب کم‌رنگ است.

وی با اشاره به وجود امنیت بالا در استان اضافه کرد: به برکت خون هزاران شهید در استان امروز شاهد ارتقای شاخص ضریب امنیت استان و رسیدن به جایگاه پنجم در کشور هستیم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در سال های گذشته بیشترین میزان شاخص فلاکت و بیکاری در کشور را داشت اما ‌امروز شاهد بهبود این امر هستیم.

معتمدیان با اشاره به عدالت محوری دولت سیزدهم و تاثیر آن در توسعه آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های توسعه استانی بر اساس نیازهای منطقه و عدالت محوری است و بر همین اساس با تیم اقتصادی به تمامی ۴۸ شهر سفر کرده ایم و ‌مصوباتی در راستای توسعه و محرومیت زدایی هم اجرا شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید