16:14|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1402 - 09:14
کد خبر: 18493

برخورد خودرو با گله گراز در جاده مهاباد- سردشت چهار زخمی برجا گذاشت

سرپرست هلال احمر مهاباد گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو با گله گراز در جاده مهاباد- سردشت چهار نفر زخمی برجا گذاشت.
برخورد خودرو با گله گراز در جاده مهاباد- سردشت چهار زخمی برجا گذاشت

سلیمان فرازمهر اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر ۶۰ مهاباد - سردشت رخ داد که بلافاصله امدادگران هلال‌احمر «کله گاوی» این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه چهار مصدوم داشت که ۲ نفر از آنان سرپایی مداوا و ۲ نفر دیگر که دچار ترومای سر و گردن شده بودند پس از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی مصدومان به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

سرپرست هلال احمر مهاباد گفت: در این حادثه علاوه بر خسارت زیادی به این دستگاه خودرو، یک راس گراز نیز تلف شد و مابقی اعضای گله گراز از محل متواری شده بودند.

وی اظهار کرد: در این فصل گرازها به صورت گله‌ای در این مسیر تردد می کنند و رانندگان باید با احتیاط بویژه در هنگام شب در این مسیر تردد کنند.

وی افزود: مسافران و شهروندان می‌توانند گزارش و حوادث خود در این ۲ محور را با تماس با ندای امداد (۱۱۲) حتی بدون سیمکارت اطلاع و از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شوند.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های افزایش سرعت عمل و کیفیت فعالیت هلال احمر، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به صورت تمام وقت است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

در شهرستان مهاباد بیش از ۷۰۰ نفر امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کردند که از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۱۰ امداگر و نجاتگر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

هم اکنون جمعیت هلال احمر مهاباد دارای ۲ پایگاه جاده‌ای در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد - سردشت و پایگاه سه‌راه «دارلک» در محور مهاباد - ارومیه و یک پایگاه مرکزی در شهر مهاباد است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید