05:01|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1402 - 12:05
کد خبر: 18491
مطالبه جدی باریش نیوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛

ارزیابی سالانه دستگاه های استانی را بصورت کامل منتشر کنید/ رتبه 58درصد ادارات استانی متوسط و ضعیف است!

در بخشنامه جشنواره شهید رجایی که مصوب اوایل دهه 70شمسی است آمده است: به منظور "شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت"، "نهادینه‌کردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف از طریق تقدیر و تشویق آنها" و "نیز ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی جشنواره شهید رجایی" در سه سطح در سطح ملی، دستگاهی و استانی برگزار می شود.
ارزیابی سالانه دستگاه های استانی را بصورت کامل منتشر کنید/ رتبه 58درصد ادارات استانی متوسط و ضعیف است!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، هرساله جشنواره شهیدرجایی در آذربایجان غربی به تبع از کل کشور برای ارزیابی و تعیین دستگاه های برتر از حیث عملکرد و خدمات رسانی به مردم برگزار می شود و بیست و پنجمین دوره آن عصر دیروز با معرفی دستگاه ها و مدیران برتر به ایستگاه نهایی رسید و برگزیدگان در سالن همایش های استانداری تندیس و الواح تقدیر خود را از دست مقام عالی استان گرفتند.

آنچه در اخبار و اطلاع رسانی در سایت رسمی استانداری و کانال تلگرامی "دولت مردمی، ایران قوی/ آذربایجان غربی" که متعلق به روابط عمومی استانداریست، مشهود است اینست که با ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی دستگاه ها در گروه تولیدی و خدماتی (اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان)، در گروه سلامت و رفاه اجتماعی (اداره کل دامپزشکی)، در گروه عمومی، امنیتی و قضائی (اداره کل ثبت احوال) و در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) حائز رتبه برتر شده اند و در عکس های منتشره در سایت استانداری نیز مدیران این ادارات و دستگاه ها لوح تقدیر و تندیس خود را از دست استاندار آذربایجان غربی دریافت می کنند. 

اما در این بین نکته ای وجود دارد و همانگونه که در گزارش تصویری این مراسم هم مشخص است علاوه بر مدیران دستگاه های منتخب ذکر شده، افرادی نظیر سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان، حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران و روسای نهادها و ارگان ها نیز حائز رتبه شده و یا شایسته تقدیر بوده اند اما در هیچ خبری در سایت استانداری و رسانه های این ارگان دولتی به کم و کیف رتبه های آنان اشاره ای نشده است. 

اهمیت انتشار اسامی دستگاه های برتر و آمار تمامی دستگاه ها از این حیث است که بعضا مدیران دستگاه ها و نهادها که صرفا شایسته تقدیر شناخته شده اند در اطلاع رسانی در رسانه های شخصی و یا ارگان اطلاع رسانی ادارات خود، با قلب واقعیت (معکوس و وارونه نشان دادن حقیقت) خود را عنون دار و حائز رتبه برتر جشنواره شهید رجایی معرفی می کنند و سابقه نشان داده است رسانه های نزدیک به این ادارات و ارگان ها نیز اخبار غیرواقعی را در این رابطه با آب و تاب پوشش داده و بعضا تندیس و الواح تقدیر را با فتوشاپ و ادیت بر روی دست مدیران نشانده اند.

در خبری که به نقل از حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سایت استانداری منتشر شده آمده است که دستگاه ها و نهادها در 6 گروه مختلف ارزیابی شده اند که طبق شواهد تنها در 4گروه رتبه های برتر مشخص شده اند و در گروه (زیربنایی و زیرساخت) و (اقتصادی مالی) از 15 دستگاه و نهاد، هیچ اداره کل و نهادی نتوانسته است رتبه های برتر را کسب کند. از دستگاه های کلانی که ذیل این دو گروه دسته بندی می شوند می توان به: اداره کل راه و شهرسازی، پایانه ها و حمل و نقل، اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی و ... اشاره کرد که حدنصاب های لازم را برای احراز رتبه برتر را کسب نکرده اند.

اما نکته تاسف بار اینجاست طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از بین 52دستگاه ارزیابی شده استان، فارغ از رتبه های برتر کسب شده، 13 دستگاه رتبه ضعیف و 16 دستگاه رتبه متوسط را در ارزیابی عمومی و اختصاصی شاخص ها کسب کرده اند. آنالیز این آمار نشان می دهد از 52دستگاه ارزیابی شونده، 58درصد دستگاه ها و ادارات استانی عملکرد متوسط و ضعیفی در سال 1401 داشته اند که قابل تامل است و می شود دلایل عقب ماندگی استان را در شاخص های مختلف کشوری درک کرد.

باریش نیوز این مطالبه جدی را از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و در راس آنها استانداری آذربایجان غربی دارد تا همانگونه که اسامی دستگاه های برتر را برای اطلاع عموم مردم استان منتشر می کند دستگاه های متوسط و ضعیف استان را نیز به مردم معرفی کند تا مردم مدیران ضعیف را نیز بشناسند و مدیران خوب را از ضعیف تشخیص دهند و فردا پس فردا رسانه های حامی آنان نتوانند بواسطه رپرتاژهای خبری، بر عملکرد ضعیف مدیران سرپوش بگذارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید