03:07|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1402 - 09:21
کد خبر: 18438

امضای تفاهم نامه برای محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در آذربایجان‌غربی

استانداری آذربایجان غربی و قرارگاه امام حسن مجتبی برای محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در استان به تفاهم رسیدند.
امضای تفاهم نامه برای محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی روز گذشته در جلسه محرومیت زدایی که با حضور سردار جمال الدین آبرومند فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی ضمن قدردانی از تلاش های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع)، با بیان اینکه رویکرد نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی، برقراری عدالت و توزیع متوازن امکانات در سطح کشور است، گفت: با تعامل و هم افزایی بین دولت سیزدهم و نهادهای انقلابی و حاکمیتی، در مسیر محرومیت زدایی از چهره استان گام برمی داریم.
 

محمدصادق معتمدیان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت ها جهت تسریع روند توسعه استان، خاطرنشان کرد: نهضت های آبرسانی، مدرسه سازی و ساخت مسکن در آذربایجان غربی آغاز شده و نیازمند حمایت نهادهای حاکمیتی در این مسیر هستیم.
 

مقام ارشد اجرای استان به شروع نهضت آبرسانی در سطح استان اشاره کرد و افزود: از اولویت های آذربایجان غربی، تامین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار در قالب نهضت آبرسانی است.
 

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جذب کمک های ملی و نهادهای حاکمیتی برای رونق مدرسه سازی در آذربایجان غربی، اضافه کرد: با آغاز نهضت مدرسه سازی به دنبال جبران عقب افتادگی ها و بهبود سرانه های آموزشی استان بوده و نیازمند حمایت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) از این نهضت هستیم.
 

معتمدیان با تاکید بر اولویت بندی و زمان بندی برنامه ها جهت تسریع روند اجرای پروژه های عمرانی، افزود: در حوزه مسکن، تامین زمین مورد نیاز براساس تکالیف دولتی در سطح استان انجام شده و در این زمینه نیز آماده همکاری با قرارگاه و نهادهای حاکمیتی برای رونق ساخت و ساز هستیم.
 

وی با بیان اینکه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اولویت های توسعه شهرستان ها شناسایی و مصوب شده، یادآور شد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی، شاهد بهبود شاخص های توسعه در سطح شهرستان های آذربایجان غربی هستیم.
 

 معتمدیان با تشکر از اهتمام نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه در مدیریت زلزله شهرستان خوی، اظهار داشت: قرارگاه حمزه در کنار حفظ امنیت، نقش موثری در محرومیت زدایی داشته و امروز امنیت پایدار در آذربایجان غربی، موجب بهبود بسیاری از شاخص ها شده است.
 

در پایان این نشست برای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری، اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی، توانمند سازی اقتصادی آذربایجان‌غربی با استفاده از راهبرد‌های توان افزایی و ظرفیت سازی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و سردار جمال الدین آبرومند فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید